عمومی

سایز استاندارد ملحفه های یک نفره و دو نفره چقدر است؟

سایز استاندارد ملحفه

خرید ملحفه برای تخت به شکل های مختلفی انجام می شود. بعضی از افراد ملحفه یا روتختی آماده خریداری می کنند و عده ای دیگر پس از خرید پارچه مورد علاقه شان ملحفه می دوزند. شما جز کدام گروه هستید؟ خرید ملحفه به هر طریقی که باشد بستگی به ابعاد تشک تخت دارد. آیا شما می دانید سایز استاندارد ملحفه انواع تخت چیست؟ اگر از ابعاد مناسب سایز ملحفه آگاه نباشید احتمالا با مشکلاتی در خرید مواجه خواهید شد و انتخاب شما از سایر تخت کوچک تر یا بزرگتر خواهد بود. ما در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی از سایز استاندارد ملحفه یک نفره و دو نفره در اختیار شما قرار دهیم. مطالعه این مطلب به شما در پیدا کردن سایز استاندارد ملحفه تخت کمک می کند.

ابعاد استاندارد روتختی یک نفره

ابعاد استاندارد ملحفه

خرید ملحفه تخت اهمیت زیادی دارد زیرا در دیزاین اتاق خواب به چشم آمده و سبب زیباتر به نظر رسیدن اتاق خواب خواهد شد. مدل و رنگ ملحفه تخت چیدمان اتاق را تحت تاثیر قرار می دهد. اگر در انتخاب ملحفه دقت نکنید و آن را در سایزی بزرگتر یا کوچکتر از تشک تخت خواب تهیه کنید دیزان اتاق را نازیبا جلوه می دهد. تخت های یک نفره که برای نوجوانان و جوانان به کار می رود تشک هایی به ابعاد 200 در 90 دارند، بنابراین سایز استاندارد ملحفه بر اساس این ابعاد 220 در 130 خواهد بود.

در سال های اخیر ابعاد تخت های یک نفره تغییر کرده و تولیدکنندگان تصمیم گرفتند تا تخت یک نفره را وسیع تر بسازند. به این منظور تشک ها در ابعاد 200 در 120 تولید می شوند. سایز استاندارد ملحفه برای این ابعاد از تخت یک نفره 220 در 160 است. این ابعاد را به خاطر داشته باشید و در هنگام خرید روتختی آماده و یا پارچه مناسب آن به فروشنده اعلام کنید. اگر تخت ارتفاع بیشتری دارد و یا تشک آن مرتفع تر است، احتمالا ملحفه سایز 220 در 200 مناسب خواهد بود.

در هنگام خرید توجه کنید ابعادی بیشتر از سایز تشک به فروشنده ندهید. چرا که پس از مرتب کردن ملحفه روی تخت متوجه خواهید شد روتختی از آن بزرگتر است. تخت های نوجوانی در سایز 180 در 80 نیز ساخته می شوند. سایز استاندارد ملحفه برای تخت نوجوانی متفاوت بوده و در عرض 10 سانت و طول 20 سانت کمتر است. در خرید روتختی برای تشک های این سایز دو برابر ارتفاع تشک را به طول و عرض آن اضافه کرده و به فروشنده اعلام کنید.

ابعاد استاندارد روتختی یک و نیم نفره

تخت هایی با عنوان یک و نیم نفره در سایز 200 در 140 تولید می شوند. سایز استاندارد ملحفه برای این تخت ها متفاوت است و حتما باید از قبل اندازه گیری شود. تخت یک و نیم نفره برای زوج هایی که اتاق خواب کوچکی دارند مناسب است. به دلیل اینکه این مدل تخت کمتر رایج است احتمالا پیدا کردن روتختی آماده برای آن کمی سخت باشد. به حمیل دلیل بسیاری از افراد به دنبال خرید ملحفه هستند تا خودشان آن را بدوزند.

ابعاد استاندارد روتختی دو نفره

سایز استاندارد ملحفه دو نفره متفاوت است و بر اساس ابعاد تشک های آن مشخص می شود. سایز بعضی از تخت های دونفره 200 در 160 است که آن را با نام کویین می شناسند. ملحفه مناسب برای این سایز از تشک ها ابعاد 200 در 240 است. حداکثر سایز استاندارد ملحفه برای روتختی 240 در 220 است که مناسب تشک هایی با ابعاد 200 در 180 است. به این نوع ملحفه ها روتختی با سایز کینگ گفته می شود. بعضی از روتختی های دو نفره به صورت سفارشی بوده و ابعاد مختلفی دارند. برای مثال روتختی 200 در 200 یکی از سایزهای خارج از استاندارد است که برای تشک تخت سفارش داده می شود.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *