عمومی

نحوه پاک کردن لکه خون از تشک به ساده ترین روش

پاک کردن خون از تشک

یکی از نگرانی ‌های بانوان این است که چگونه از ملحفه و تشک خود مراقبت کنند که دچار لکه نشوند. بعضی از لکه ‌ها ممکن است به راحتی پاک شوند. اما پاک کردن لکه خون به نحوی که هیچ اثری از آن روی تشک باقی نماند می تواند کمی زمانبر و سخت باشد. احتمالاً اگر در حال مطالعه این مطلب هستید شما هم با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنید و تمایل دارید بدانید به چه روشی می ‌توان از شر این لکه ‌ها راحت شد؟ در ادامه راهکارهای ساده ای برای پاک کردن خون از تشک در اختیار شما عزیزان قرار می ‌دهیم.

نحوه پاک کردن خون از تشک

شاید در نگاه اول وقتی متوجه می ‌شوید که روی تشک سفید و زیبای شما یک لکه خون پدیدار شده، این موضوع کمی برایتان ترسناک و ناراحت کننده به نظر برسد. از آن جایی که تشک معمولاً سایز و ابعاد بزرگی دارد، قطعاً وقتی به این فکر می‌کنید که برای پاک کردن خون آن باید اقدام به شستشوی تشک کنید کمی آزرده خاطر خواهید شد.

اما نگران نباشید. راهکارهایی وجود دارند که اگر آن ها را مو به مو و کاملاً درست انجام دهید می ‌توانید بدون نیاز به شستشوی تشک لکه خون را از آن پاک کنید. قبل از هر چیزی باید بررسی کنید که لکه خون روی تشک خشک شده یا تازه است؟ این موضوع به شما کمک می‌کند تا برای پاک کردن آن روش درستی را به کار بگیرید. بهتر است به جای اینکه سریعاً تشک خود را آماده کرده و از یک مرکز خشکشویی درخواست کمک کنید، راهکارهایی را که در ادامه به آن ها اشاره می‌کنیم برای یک بار هم که شده امتحان کنید.

پاک کردن لکه خون تازه از تشک

پاک کردن لکه خون تازه از تشک

طبیعتاً پاک کردن لکه خونی که به تازگی روی تشک ایجاد شده راحت‌ تر است. اگر بخواهیم یک راهکار ساده برای پاک کردن خون از تشک در اختیارتان قرار دهیم می توانیم به روش استفاده از نمک اشاره کنیم. پس از مشاهده لکه خون روی تشک بلافاصله مقداری نمک برداشته و تمام سطح لکه را با استفاده از آن بپوشانید. مدت زمانی را صبر کنید (حدود 5 دقیقه). در این زمان نمک با قدرتی که دارد بخش زیادی از خون را به خود جذب می‌کند.

پس از گذشت این زمان مواد را به کمک یک کاردک یا قاشق از روی تشک برداشته و به کمک یک پارچه مرطوب سطح آن را به خوبی تمیز و پاک کنید. برای اطمینان خاطر بیشتر می ‌توانید به کمک یک جاروبرقی سطح تشک را کاملاً جارو بکشید تا هرگونه کثیفی و گرد و غبار از روی آن برداشته شود.

یک راهکار موثر دیگر برای پاک کردن خون از تشک استفاده از آب کاملاً سرد است. خون چندان با آب سرد سازگاری ندارد. برای استفاده از این روش می‌ توانید مقداری آب سرد را روی قسمتی از تشک که آلوده به خون شده ریخته و سپس به کمک یک دستمال آن را کاملاً تمیز کنید. در این مورد حتماً مطمئن شوید که آب گرم نباشد. گرمای آب می ‌تواند به جای پاک کردن لکه خون آن را روی سطح تشک گسترش داده و کارتان را سخت ‌تر کند.

پاک کردن لکه خون کهنه و خشک شده از تشک

پاک کردن لکه خون کهنه و خشک شده از تشک

اگر شما با یک لکه خون کاملاً خشک شده روی تشک سر و کار دارید، برای پاک کردن آن به زمان بیشتری نیاز خواهید داشت. چرا که خون تا حدی به بافت پارچه نفوذ کرده و با آن عجین شده است. در این مورد آب سرد همچنان می‌ تواند راهکار موثری باشد. اما روش ‌های دیگری نیز وجود دارند که در ادامه به چند مورد از آن ها اشاره می‌کنیم. توجه داشته باشید که پاک کردن خون خشک شده به صبر بیشتری نیاز دارد و اگر راهکارهای ارائه شده شما را به نتیجه مطلوب نرساندند بهتر است چندین و چند بار آن ها را تکرار کنید.

  • استفاده از ترکیب آب و جوش شیرین: یکی از موثرترین پاک کننده ‌های طبیعی که در بسیاری از امور خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد جوش شیرین است. برای استفاده از آن می ‌توانید جوش شیرین را با مقداری آب ترکیب کرده تا به یک خمیر مناسب دست پیدا کنید. ترکیب به دست آمده را برای 30 دقیقه روی لکه خونی که کاملاً خشک شده قرار دهید. در نهایت بعد از برداشتن مواد از روی تشک به کمک یک پارچه، جای لکه را کاملاً تمیز کنید.
  • استفاده از ترکیب سرکه و جوش شیرین: ما قصد داریم ترکیباتی را به شما پیشنهاد دهیم که مواد آن در هر خانه ‌ای وجود دارد. سرکه یکی از قوی‌ ترین سفید کننده‌ های طبیعی است که می ‌توانید با اضافه کردن آن به جوش شیرین قدرت سفید کنندگی آن را چند برابر کنید. برای استفاده از ترکیب جوش شیرین و سرکه مطابق روش قبل عمل کنید. پس از تهیه خمیر مورد نظر و قرار دادن آن روی لکه خون به مدت 30 دقیقه آن را از روی تشک برداشته و با کمک یک پارچه، خون را تمیز کنید. توجه داشته باشید که برای این کار باید حتما از سرکه سفید استفاده کنید.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *