عمومی

نحوه پاک کردن لکه خون از ملحفه به ساده ترین روش

پاک کردن خون از ملحفه

معمولا ملحفه ها به رنگ روشن و سفید هستند و کوچک ترین لکه یا کثیفی بر روی آن ها به راحتی قابل مشاهده است. از جمله لکه های بسیار سختی که پاک کردن آن به راحتی امکان پذیر نیست، لکه خون می باشد. برای پاک کردن خون از ملحفه باید حتما به روشی کاملا اصولی پیش بروید تا علاوه بر از بین رفتن آلودگی آسیبی به بافت پارچه نزنید. در این مطلب راهکارهایی را در خصوص تمیز کردن لکه خون از روی ملحفه در اختیار شما قرار می دهیم.

پاک کردن لکه خون تازه از ملحفه

پاک کردن لکه خون تازه از ملحفه

قبل از اینکه اقدام به پاک کردن خون از ملحفه کنید، باید ابتدا بررسی کنید که آیا این لکه تازه است و یا کاملا خشک و کهنه شده است. معمولا پاک کردن لکه های خشک کمی سخت تر و زمان برتر است. خب احتمالا راهکاری که در اینگونه مواقع به ذهن افراد خطور می کند، شستشوی ملحفه است. البته که شستشو باید انجام شود. اما از آن جایی که لکه خون کمی سخت تر پاک می شود، نباید به یک شستشوی ساده بسنده کنید.

راهکارهایی وجود دارند که به شما کمک می کنند هیچ گونه اثری از خون روی ملحفه به جا نگذارید. برای پاک کردن لکه خون تازه از ملحفه کار راحت تری در پیش دارید. حتما برای تمیز کردن این لکه از آب کاملا سرد استفاده کنید. اگر پس از ریختن خون روی ملحفه به سرعت این موضوع را متوجه شدید، همان لحظه ملحفه را زیر شیر آب سرد بگیرید تا کاملا خون از روی آن پاک شود.

گرم بودن آب، تمیز کردن لکه را سخت تر می کند و حتی می تواند باعث گسترش بیشتر لکه روی ملحفه شود. حال برای اینکه سطح ملحفه کاملا از وجود لکه پاک شود، برای اطمینان بیشتر، تشتی را از آب سرد پر کنید و ملحفه را به مدت نیم ساعت درون آن بخیسانید. اکنون می توانید به کمک یک شوینده ملایم ملحفه را کاملا شسته و تمیز کنید.بهترین شوینده برای پاک کردن کامل لکه خون از ملحفه استفاده از صابون های سفید رنگ رخت شویی است.

پاک کردن لکه خون کهنه و خشک شده از ملحفه

پاک کردن لکه خون کهنه و خشک شده از ملحفه

برای پاک کردن خون از ملحفه راهکارهای زیادی پیش روی شماست. در بخش قبل یک روش بسیار کاربردی و موثر برای پاک کردن لکه خون تازه ارائه کردیم. اما اگر خون کاملا روی ملحفه خشک شده و به اصطلاح کهنه شده باشد، باید برای از بین بردن اثرات آن کمی صبر و حوصله داشته باشید و زمان بیشتری به تمیز کردن آن اختصاص دهید.

از آن جایی که لکه خون خشک کاملا به بافت ملحفه چسبیده و با آن پیوند خورده است، تمیز کردن آن می تواند کمی زمانبر باشد. شما می توانید برای پاک کردن این لکه از روش های مختلفی همچون استفاده از آب اکسیژنه، آمونیاک، نمک، جوش شیرین، نوشابه و… استفاده کنید.

علاوه بر این مواد، لکه برهای بسیار قوی همچون وایتکس در بازار وجود دارند که می توانید از آن ها برای تمیز کردن کامل لکه خون استفاده کنید. در ادامه یک روش کاربردی برای تمیز کردن خون از ملحفه در اختیارتان قرار می دهیم:

  1. برای کاهش میزان چسبندگی خون از روی ملحفه، آن را یک شب کامل در تشت آب سرد بخیسانید.
  2. روی قسمتی از ملحفه که به لکه خون آغشته شده است هیدروژن پراکسید بریزید. می توانید برای زدن هیدروژن پراکسید از یک قلم موی نرم استفاده کنید. بعد از گذشت ده دقیقه می توانید با یک پارچه خیس سطح لکه را کاملا تمیز کنید.
  3. در نهایت برای اطمینان از تمیز شدن کامل ملحفه، آن را درون ماشین لباسشویی انداخته و از یک برنامه مناسب به همراه شوینده ملایم برای شستشوی ملحفه استفاده کنید. دقت کنید که آب باید کاملا سرد باشد.
  4. در صورتی که لکه خون بیش از حد قدیمی و کهنه باشد، می توانید برای تمیز کردن ملحفه، این فرایند را چندبار تکرار کنید.

دلایل ضد عفونی ملحفه پس از پاک کردن خون از آن

لکه خونی که روی ملحفه می ریزد، می تواند باعث انتقال انواعی از بیماری ها باشد. این لکه ها علاوه بر کثیف کردن ملحفه، باعث آلودگی و تجمع باکتری ها می شوند و می توانند مشکلات زیادی را به بار آورند. به همین دلیل ضرورت دارد که پس از پاک کردن خون از ملحفه، آن را کاملا ضد عفونی کنید. پس یکی از مهم ترین دلایل ضد عفونی ملحفه، کاهش خطر بیماری، جلوگیری از انتقال میکروب ها و ویروس ها و همچنین عدم شیوع عفونت به دیگر لوازم خواب است.

گاهی اوقات شما تنها با از بین بردن لکه خون تصور می کنید که آلودگی کاملا برطرف شده است. در صورتی که این باور کاملا اشتباه است. ممکن است اثرات لکه خون به ظاهر از بین رفته باشند، اما تا زمانی که ملحفه به طور کامل ضد عفونی و استریل نشود، احتمال اینکه آلودگی همچنان روی سطح آن وجود داشته باشد زیاد است. بنابراین شما با ضدعفونی کامل در مراحل نهایی شستشو، هرگونه احتمال را درخصوص آلودگی ملحفه به صفر می رسانید.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *