عمومی

ملحفه حوله ای چیست؟ چه تفاوتی با ملحه های ساده دارد؟

هر فردی برای این که خواب راحتی داشته باشد و بعد از بیدار شدن هم احساس خوب با او همراه باشد، نیاز به یک سری اقلام خواب دارد که مهم ترین آن یک ملحفه، پتو و بالش است. پتو و ملحفه ها از نظر جنس و الیاف به کار رفته به انواع مختلفی دسته بندی می شوند. یکی از جدیدترین نوع ملحفه ها مربوط به ملحفه حوله ای است که از سال های قبل بسیار مورد توجه افراد قرار گرفت و در مدت زمان کمی جای خود را در میان کالای خواب باز کرد و محبوب شده است. در این مطلب قصد داریم شما را با ملحفه حوله ای آشنا کنیم و بگوییم که چه چیزی باعث تمایز آن با ملحفه های دیگر شده است، پس تا انتها همراه ما باشید.

ملحفه حوله ای چیست؟

ملحفه های حوله ای که به ملحفه های چهار فصل هم معروف هستند، ملحفه هایی بسیار نرم و لطیف هستند که وزن فوق العاده سبکی دارند. این ملحفه چون حجم بسیار کمی را اشغال می کنند، بسیاری از تازه عروس هایی که فضای کافی برای کمد خود ندارند، از آن ها استفاده می کنند. همچنین به دلیل همین ویژگی،این نوع ملحفه یکی از بهترین گزینه ها برای سفر هستند. درست است که این ملحفه وزن سبک و حجم کمی دارد، اما به خوبی می تواند فرد را گرم کند و در همه روزهای سال می توان از آن استفاده کرد.
بسیاری از افراد علاقه شدیدی به این ملحفه ها دارند، چرا که نرمی فوق العاده زیاد و لطافت آن باعث شده تا افراد هنگام خواب آرامش زیادی را از آن دریافت کنند. فرقی نمی کند فرد در چه سنی قرار داشته باشد، کودک، نوجوان، جوان یا میانسال همه افراد با استفاده از از این ملحفه احساس بسیار خوبی خواهند داشت.

ویژگی های ملحفه حوله ای

ویژگی های ملحفه حوله ای

از ویژگی های منحصر به فرد این ملحفه می توان به همان نرم و سبک بودن آن اشاره کرد. اما در کل ملحفه حوله ای ویژگی های بسیار خوب دیگری هم دارد که یکی از آن ها وجود طرح و رنگ های بسیار متنوع در این ملحفه ها می باشد. همین موضوع باعث شده تا مشتریان به خصوص تازه عروس ها دستشان در انتخاب طرح و رنگ آن و ست کردن با سایر کالای خواب بازتر باشد. همچنین این ملحفه ها عمر و ماندگاری بالایی دارند.

از آن جایی که وزنشان سبک است، می توان آن ها را در ماشین های لباسشویی هم انداخت بدون این که حتی کوچک ترین آسیبی در بافت آن ایجاد شود. پرزدهی این ملحفه ها بسیار کم است که این یکی از مهم ترین ویژگی های آن است و همین ویژگی باعث شده بیشتر مورد محبوبیت قرار گیرد. این ملحفه ضد چروک است، بنابراین خیالتان از بابت شستشو راحت خواهد بود. این ملحفه برای استفاده به عنوان روتختی هم گزینه ایده آلی است.

ملحفه حوله ای چه تفاوتی با ملحفه ساده دارد؟

متریالی که در این دو نوع از ملحفه ها به کار برده می شود، کاملا متفاوت است. ملحفه حوله ای با استفاده از الیاف مصنوعی یا همان پلی استر ساخته می شود که بافتی بسیار نرم برای ملحفه ها ایجاد می کند. همچنین ماندگاری این نوع از ملحفه به دلیل متریال خاصی که دارد بسیار بالا است و با چند بار شستشو به هیچ عنوان تغییر رنگ نمی دهد و پرز هم نمی کند.

پلی استر الیافی بسیار سبک تر و نرم از الیاف طبیعی دارد و علاوه بر آن گرما را هم بیشتر در خود نگه می دارد. این در حالی است که ملحفه های ساده چنین ویژگی هایی را ندارند و نسبت به نوع حوله ای کمتر مورد استقبال قرار می گیرند. ملحفه ساده بیشتر مناسب افرادی است که به دنبال سادگی هستند. از این رو بیشتر این ملحفه ها هم در هتل ها و بیمارستان ها کاربرد دارد.

قیمت ملحفه حوله ای

موضوعی که برای افراد هنگام خرید ملحفه حوله ای اهمیت دارد، علاوه جنس و رنگ آن، قیمت این ملحفه ها است. ملحفه های حوله ای نسبت به ملحفه های ساده قیمت بالاتری دارند. چرا که هم تنوع رنگ و طرح در آن ها بسیار بالا است و هم الیافی که در آن به کار رفته، ویژه تر و منحصر به فرد است. در کل ملحفه های حوله ای از برندهای ایرانی و خارجی با ویژگی های مختلفی در بازار موجود هستند که هر کدام از آن ها از نظر متریال به کار رفته، ضد حساسیت بودن، رنگ پس ندادن، عدم پرزدهی و قابلیت شستشو با هم متفاوت هستند. همین ویژگی ها باعث شده تا قیمت این ملحفه ها متغیر باشد و نتوان یک قیمت ثابت برای آن در نظر گرفت.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *