عمومی

بهترین روش برای صاف کردن چروک ملحفه ها پس از شستشو یا استفاده

از بین بردن چروک ملحفه

ملحفه ها به عنوان کاور یا پوشش برای تخت، بالش، پتو و… استفاده می شوند و انواع گوناگونی دارند. این پارچه ها را می توان در هر سرویس خوابی مشاهده کرد. ملحفه کاربردهای بسیار زیادی دارد و از همین رو، وجود آن در هر سرویس خوابی کاملا نیاز است. این نوع پارچه ها نظم خوبی به سرویس خواب می بخشند و باعث مرتب بودن آن می شوند. یکی از فواید داشتن ملحفه برای سرویس خواب این است که می توان در صورت کثیف شدن، آن را شسته و مجددا استفاده کرد. از آن جایی که معمولا در اثر شستشو، ملحفه ها چروک می شوند، بایستی راهکاری برای صاف کردن آن ها پیدا کرد. در این مطلب قصد داریم در رابطه با بهترین روش های صاف کردن چروک ملحفه پس از استفاده یا شستشوی آن صحبت کنیم.

ملحفه و کاربردهای آن

ملحفه ها نوعی پارچه ی نازک و قابل شستشو هستند که از نظر جنس، رنگ، طرح، کیفیت و کارایی به انواع مختلفی تقسیم می شوند. این پارچه ها را می توان با توجه به نوع طراحی و دوخت به عنوان کاور تخت، کاور تشک، کاور بالش، روکوسنی، کاور پتو، کاور لحاف و… استفاده کرد. معمولا تولیدکنندگان از انواع مختلف الیاف برای تهیه ملحفه بهره می برند. از انواع پارچه پرکاربرد برای دوخت و آماده سازی ملحفه یا ملافه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پارچه های تترونی
  • پارچه پلی استر پنبه ای
  • پارچه های ابریشمی
  • پارچه های کتان
  • پارچه های نخی
  • پارچه های طرح دار
  • پارچه فلامنت پنبه ای
  • پارچه های پنبه ای
  • پارچه های تنسل
  • پارچه های ترکیبی
  • پارچه های رانفورس

هر کدام از این نوع پارچه ها ویژگی های خاص خود را دارند و از دوام و ماندگاری متفاوتی برخوردار هستند. زمانی که تصمیم به خرید پارچه و ملحفه برای سرویس خواب خود می گیرید، بایستی حتما به جنس آن توجه داشته باشید. چرا که عملیات شستشو و صاف کردن چروک ملحفه برای هر جنس پارچه ای متفاوت است و شما باید نکاتی را در این پروسه رعایت کنید تا به جنس پارچه آسیبی وارد نشود. نحوه شستشوی ملحفه و نگهداری از آن در طول عمر پارچه تاثیرگذار است. بنابراین بهتر است با هر پارچه مطابق میزان حساسیت و آسیب پذیری آن رفتار کنید.

بهترین روش صاف کردن چروک ملحفه

معمولا ملحفه ها پس از هر بار استفاده یا شستشو دچار چروک شدگی می شوند. چروک ملحفه می تواند ظاهر ناخوشایند و نامرتبی را در سرویس خواب شما ایجاد کند. با این حال که ممکن است برخی از پارچه های ملحفه نسبت به دیگر جنس ها خاصیت چروک شدگی کمتری داشته باشند یا به طور کل از نوع ضد چروک باشند، باز هم ممکن است در مواردی از حالت صافی همیشگی خود درآیند. بنابراین اطلاع از روش های موثر برای صاف کردن چروک ملحفه می تواند به شما در افزایش نظم اتاق خوابتان کمک زیادی کند.

این موضوع بخصوص برای اقامتگاه های عمومی همچون هتل ها از اهمیت بالایی برخوردار است. تمامی انواع ملحفه هتلی می بایست به صورت روزانه شسته، مرتب و صاف شوند تا مهمانان از خدمات رسانی هتل نهایت رضایت را داشته باشند. شاید اولین راهکاری که برای صاف کردن چروک ملحفه به ذهنتان می آید اتو کردن آن باشد. البته که اتو کردن می تواند یکی از بهترین روش ها برای صاف کردن ملحفه باشد. با این شرط که روش درست اتوکشی را آموخته باشید و بدانید که متناسب با جنس هر پارچه بایستی این کار را به چه شکلی انجام دهید.

اتوکشی ملحفه علاوه بر صاف کردن چروک آن، به دلیل ایجاد حرارت و گرما به سطح پارچه می تواند بخش اعظمی از آلودگی ها و میکروب های باقیمانده روی ملافه را از بین ببرد. اما در ادامه به چند روش جالب دیگر برای از بین بردن چروک ملحفه اشاره می کنیم.

استفاده از تابه فلزی

استفاده از تابه فلزی برای صاف کردن چروک ملحفه

استفاده از یک ظرف آب جوش برای مواقعی که به اتو دسترسی ندارید یا نمی خواهید خیلی به خودتان زحمت بدهید، می تواند راهکار خوبی برای صاف کردن چروک ملحفه باشد. یک ماهیتابه فلزی که ترجیحا دارای دسته پلاستیکی باشد را برداشته و مقداری آب داخل آن بریزید. آن را روی حرارت قرار داده و پس از جوش آمدن، آب را در سینک خالی کنید. حال می توانید تابه داغ شده را روی هر کدام از ملحفه های روتختی، روبالشی و… به راحتی کشیده و به سرعت چروک آن ها را از بین ببرید.

استفاده از چند تکه یخ

برای استفاده از این روش به چند تکه یخ و یک خشک کن نیاز دارید. ملحفه های خود را به همراه چند تکه یخ درون خشک کن انداخته و آن را روشن کنید. خشک کن را روی دمای بالا تنظیم کنید و اجازه دهید برای مدت زمانی در حال کار باشد تا تکه های یخ به طور کامل بخار شوند. بخار ایجاد شده از آب شدن یخ ها در محفظه ای با دمای بالا می تواند عملکردی مشابه اتو برای ملحفه ها داشته باشد و چروک آن ها را کاملا از بین ببرد.

استفاده از دستگاه بخارشو

اگر در خانه خود یک بخارشو دارید، کار شما راحت تر می شود. می توانید با استفاده از بخارشو در سریع ترین زمان ممکن و به راحتی ملحفه های خود را از کوچک تا بزرگ صاف کنید.

استفاده از پارچه یا جوراب مرطوب

در صورتی که یخ آماده شده ندارید، می توانید پارچه یا جوراب تمیزی را از قبل خیس کرده و آب آن را به طور کامل بگیرید. این پارچه یا جوراب مرطوب نیز می تواند همان کارایی یخ را درون خشک کن داشته باشد. با قرار دادن پارچه مرطوب به همراه ملحفه های چروک درون خشک کن، می توانید آن ها را کاملا صاف و مرتب تحویل بگیرید.

استفاده از محلول خانگی

یکی دیگر از روش های صاف کردن چروک ملحفه، استفاده از محلول خانگی است که شامل؛ یک فنجان آب، یک قاشق چایخوری الکل و یک قاشق چایخوری نرم کننده می باشد. محلول آماده شده را درون یک ظرف اسپری کاملا تمیز بریزید و آن را بر روی ملحفه های خود خود اسپری کنید. همزمان نیز می توانید با دستانتان بر روی ملحفه بکشید تا کاملا صاف شود.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *