عمومی

بهترین پارچه برای روتختی از چه جنسی باید باشد؟

بهترین پارچه برای روتختی

خرید روتختی جدید یکی از سریع ترین و ساده ترین راه هایی است که معمولا خانم ها برای ایجاد تغییر در ظاهر اتاق خواب به فکرشان می رسد. اما انتخاب بین صدها جنس و مدل پارچه، خرید را برای خانم ها دشوار می کند و باعث ایجاد سردرگمی می شود. بسیاری از افراد برایشان سوال ایجاد می شود که بهترین پارچه برای روتختی چه نوع پارچه ای است و کدام یک از نوع پارچه ها می تواند باعث ایجاد احساس راحتی و آرامش در خواب شوند. در این مطلب قصد داریم به همین سوال پاسخ دهیم و بهترین پارچه ها برای روتختی را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

انواع پارچه های روتختی

بهترین پارچه برای روتختی

در این قسمت تمام پارچه های روتختی که در بازار از آن استفاده می شود را به شما معرفی می کنیم و توضیح می دهیم که هر کدام از آن ها چه ویژگی هایی دارند و آیا برای شما مناسب است یا خیر تا هنگام خرید پارچه برای روتختی دچار سردرگمی نشوید.

پارچه تترون

پارچه تترون یکی از پرکاربردترین و رایج ترین پارچه ها برای روتختی است که از گذشته تا کنون همیشه مورد استفاده قرار می گرفته است. این پارچه بیشتر به عنوان روکش برای تشک کاربرد داد. البته که برای روتختی عروس و دخترانه هم گزینه مناسبی است. پارچه های تترون جز دسته پارچه های نخی وکتور پلی استر محسوب می شود. این پارچه ها لطافت خوبی دارند و سبک و نرم هستند و تنوع رنگ و قیمت در آن ها زیاد است.

فلامنت پنبه ای

بهترین پارچه برای روتختی می تواند پارچه فلامنت پنبه ای هم باشد؛ چرا که این پارچه، یک پارچه بسیار خنک و نرم است و برای فصول گرم سال بهترین گزینه است. در واقع می توان گفت این مدل پارچه ها برای افرادی که در مناطق گرمسیری و با گرمای بسیار بالا زندگی می کنند، گزینه ایده آل و فوق العاده ای است و می تواند باعث بالا رفتن کیفیت خواب شود. از این پارچه ها برای روتختی در بیمارستان ها، مراکز درمانی و هتل ها هم استفاده می شود. الیاف پنبه پارچه فلامنت سازگاری خوبی با پوست بدن دارد و باعث ایجاد آرامش و احساس خوب در افراد هنگام خواب می شود.

پارچه تنسل

پارچه تنسل جز بهترین پارچه برای روتختی، لحاف، ملحفه و روبالشتی محسوب می شود. این پارچه امروزه جای پارچه های کتان را گرفته و حسابی پرفروش شده است. الیاف های پارچه تنسل گیاهی است و سازگاری خوبی با محیط زیست دارد و در عین حال می تواند یک خواب راحت و آسوده برای افراد به وجود آورد. این پارچه ظاهری بسیار جذاب و ویژگی های خاص و منحصر به فردی دارد. مهم ترین ویژگی آن که باعث محبوبیت بیش از اندازه این پارچه شده این است که تنسل قابلیت شستشوی بالایی دارد و به هیچ عنوان با شستشو تغییر رنگ نمی دهد و کدر هم نمی شود.

پارچه ابریشمی

اگر برای پوست و موی خود بسیار ارزش قائل هستید و دوست ندارید سر و بدن و موی خود را روی هر جنس پارچه ای بگذارید، بهترین پارچه برای روتختی شما پارچه ابریشم است. این پارجه به جذب رطوبت بدن کمک زیادی می کند و احتمال آسیب دیدگی پوست بر اثر اصطکاک و ساییدگی روی پارچه را به حداقل می رساند. با خرید این نوع پارچه در طرح ها و رنگ های مختلف می توانید تا مدت های طولانی از تغییر ظاهر اتاق خواب خود لذت ببرید. این در حالی است که پارچه های ابریشمی دوام و ماندگاری بسیار خوبی دارند و کیفیت بالای آن ها به زودی از بین نمی رود. تنها نکته ای که باید برای استفاده از پارچه های ابریشمی به آن دقت کنید این است که آن ها را با آب سرد بشویید و اجازه دهید پارچه با هوای آزاد و کاملا طبیعی خشک شود.

پارچه مخمل

پارچه مخمل بهترین پارچه برای روتختی است و در زمان های قدیم بیشتر افراد ثروتمند و سلطنتی از این پارچه ها برای روی روتختی خود استفاده می کردند. این پارچه هنوز هم جز پارچه های لاکچری و گران قیمت محسوب می شود و طرفداران خاص خود را دارد. پارچه های مخملی کرک و پرزهای بسیار نرم و ریز دارد و احساس خوبی به افراد هنگام خواب می دهد. ظاهر این پارچه بسیار شیک و زیبا است و می تواند نمایی سلطنتی به اتاق خواب دهد. پارچه مخمل معمولا از از نخ یا کتان تولید می شود و الیاف طبیعی در این پارچه به صورت عمود قرار می گیرند و نرمی و لطافت جذابی را به پارچه می دهند.

پارچه رانفورس

پارچه رانفورس هم جز بهترین پارچه برای روتختی و ملحفه محسوب می شود. این پارچه در دسته پارچه های کلاسیک با تراکم و استحکام بالا قرار می گیرد و در عین حال نرمی و لطافت فوق العاده ای هم دارد و باعث ایجاد احساس راحتی در خواب می شود.

پارچه کتان

پارچه کتان یکی از پارچه های گران قیمت برای روتختی است و بیشتر برای افرادی که دنبال دکوراسیون لوکس هستند، مناسب است. کتان در واقع نوعی فیبر طبیعی که از گیاه کتان به دست می آید. از قرن ها پیش این پارچه وجود داشته و افراد برای روتختی و روکش لحاف خود از آن استفاده می کردند. اگر شما هم جز افرادی هستید که در مناطق گرم زندگی می کنید، کتان بهترین پارچه برای روتختی شما خواهد بود و به دلیل کیفیت و دوام بالا و همچنین نرمی و لطافت باعث ایجاد خواب با کیفیت توام با آرامش برای شما خواهد شد.

کدام یک از جنس پارچه برای روتختی گزینه مناسب تر و بهتری است؟

ما در این مطلب انواع پارچه هایی که برای روتختی مناسب بود را به شما معرفی کردیم اما انتخاب بهترین پارچه برای روتختی بستگی به سلیقه شخصی شما، شرایط آب و هوایی منطقه زندگی، اهمیتی که به پوست و موی خود می دهید و بودجه ای که برای خرید روتختی در نظر گرفته اید، دارد. چرا که هر کدام از پارچه ها ویژگی های خاص خود را دارند و برای شرایط خاصی قابل استفاده هستند. به عنوان مثال پارچه های نخی و پنبه ای قیمت ارزان تری دارند و برای کودکان گزینه مناسبی هستند و یا مثلا پارچه های مخملی گزینه مناسبی برای فصل های سرد سال هستند و نمی توان در فصل گرم از آن ها استفاده کرد.

اگر هنوز در انتخاب هر یک از پارچه مردد هستید و نمی دانید کدام پارچه مناسب تر است، می توانید به یک فروشگاه حضوری بروید و با جنس پارچه ها آشنا شوید و بعد از آن به هر طریقی که مایل بودید، به صورت اینترنتی یا حضوری، به خرید روتختی بپردازید.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *