هتلداری

چطور یک هتل خوب برای اقامت چند روزه پیدا کنیم؟

پیدا کردن هتل

پیدا کردن یک هتل خوب برای اقامت چند روزه در یک سفر دغدغه افراد زیادی است. دانستن نحوه انتخاب هتل مناسب هم می تواند تجربه بسیار متفاوتی را برای افراد در سفر رقم بزند. هر چقدر هم افراد بخواهند بیشتر روز از سفر خود را در بیرون از هتل بگذرانند باز هم به این نیاز دارند تا یک هتل خوب با امکانات رفاهی مناسب برای خود پیدا کنند تا زمان استراحت آن ها هم مانند زمان تفریح برایشان لذت بخش باشد. از این رو در این مطلب قصد داریم به شما بگوییم که چگونه می توانید یک هتل خوب برای خود پیدا کنید؛ پس با ما همراه باشید.

چگونه یک هتل مناسب انتخاب کنم؟

انتخاب هتل برای سفر به شهرهای کوچک کار خیلی دشواری نیست. چرا که معمولا گزینه های بسیار کمی برای انتخاب هتل خوب در اختیار خواهید داشت. در واقع شما به راحتی می توانید با مقدار پولی که در اختیار دارید، یکی از هتل های خوب شهر را برای خود انتخاب کنید. اما پیدا کردن هتل مناسب در کلان شهرها یا یک منطقه گردشگری معروف واقعا کمی کار را سخت و پیچیده تر می کند. به طور معمولا در چنین مکان هایی افراد با گزینه های انتخاب بیشتری روبرو هستند و می توانند انواع هتل ها، مسافرخانه ها، اقامتگاه های بومگردی و غیره را براساس میزان بودجه ای که دارند، برای خود انتخاب کنند.

البته که فاکتورهای بسیار مهم تری هم برای انتخاب هتل وجود دارد، مانند مکان هتل، امکانات رفاهی آن، دسترسی تا مرکز شهر و مراکز دیدنی و غیره که به هر حال هر کدام از آن ها به نوعی می توانند پیدا کردن یک هتل خوب را برای افراد کمی سخت کند. در ادامه به شما توضیح خواهیم داد چه معیارهایی را باید برای انتخاب هتل در نظر بگیرید.

مکان هتل را اولویت قرار دهید

پیدا کردن هتل

یکی از مهم ترین فاکتورها برای پیدا کردن یک هتل مناسب، موقعیت جغرافیایی هتل است. فرقی نمی کند برای تفریح یا کار سفر کرده باشید، به هر حال مجبور هستید زمان زیادی را در بیرون از هتل بگذرانید و خود را به مکان های مختلف شهر برسانید و برای این رفت و آمد هزینه کنید. پس اولین عاملی که در انتخاب هتل تعیین کننده است، محل جغرافیایی هتل است. البته برای مقاصد مهم تر با توجه به نیاز مسافران هتل هایی هم در نزدیکی مکان مورد نظر وجود دارد؛ مانند هتل های فرودگاهی و یا حتی هتل های بیمارستانی. پس موقعیت هتل خود را براساس هدف خود از سفر مشخص کنید.

معمولا هتل هایی که در مرکز شهر و یا نزدیکی مکان های گردشگری معروف قرار دارند، هزینه اقامت بیشتری دارند. بنابراین در این موارد بهتر است به هزینه های تردد درون شهری هم توجه داشته باشید. مثلا می توانید از خودتان سوال کنید که: استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در این شهر راحت تر یا سخت تر است؟ یا مثلا هزینه گردشگری در شهر مورد نظر با تاکسی های شخصی چقدر خواهد شد؟ آیا با وجود قیمت های گران هتل های مرکز شهر، بهتر است این هتل ها را انتخاب کنیم و یا در هتل های دورتر اقامت داشته باشیم و بیشتر هزینه تاکسی و وسیله نقلیه عمومی پرداخت کنیم؟

اگر سفر شما یک سفر کاری است پیشنهاد می کنیم مسئله زمان را در نظر بگیرید. اول از همه ببینید هتل های اقامتی مناسب مربوط به ارگان شما در شهر مورد نظر وجود دارد؟ یا مثلا ببینید هتل مورد نظر شما تا محل کار چه فاصله ای دارد و چقدر طول می کشد به محل کار خود برسید؟ بهتر است همه این عوامل را در نظر بگیرید تا بتوانید در نهایت بهترین هتل را انتخاب کنید.

علاقه شما به نوع اقامتگاه

از آن جایی که کشور ایران غنی از طبیعت زیبا و مکان های تاریخی است، بعضی از افراد دوست دارند به مکان های تاریخی سفر کنند و بعضی دیگر دوست دارند سفر چند روزه خود را در مکان های گردشگری طبیعی مانند دریا، جنگل و یا کوه بگذرانند. هر یک از این مکان ها دارای هتل های مختلفی هستند و سلیقه های مختلفی را پوشش می دهند. بعضی از افراد دوست دارند هتل های ویلایی برای خود انتخاب کنند. بعضی ها هم انتخابشان هتل های تاریخی است و بعضی دیگر در هر صورت ترجیح می دهند فقط در هتل های لوکس اقامت داشته باشند. به هر حال بهتر است قبل از شروع سفر تصمیم بگیرید که دوست دارید در چه هتلی اقامت داشته باشید تا گزینه های انتخاب هتل برای شما فیلتر شود.

خدمات هتل را در نظر بگیرید

پیدا کردن هتل

یکی دیگر از مواردی که در پیدا کردن هتل مناسب بسیار مهم است، خدمات و امکاناتی است که یک هتل ارائه می دهد. شما باید ببینید چه خدمات و امکانات رفاهی از محل اقامت خود انتظار دارید. مثلا به دنبال خدمات لوکس و لاکچری با امکانات رفاهی بسیار راحت و جذاب هستید و یا مایل هستید یک هتل با خدمات متوسط و ارزان قیمت برای خود پیدا کنید. شما بسته به این که به چه نوع خدماتی علاقه مند هستید، می توانید به پیدا کردن هتل مورد نظر خود بپردازید.

به عنوان مثال بعضی از افراد دوست دارند محل اقامت آن ها دارای انواع تجهیزات هتلی لوکس و سرگرمی های به خصوصی همچون اسپا، استخر، سالن ورزشی و مرکز خرید باشد. قطعا می دانید هر چقدر امکانات هتل لوکس تر باشد، هزینه های نهایی برای شما با افزایش بیشتری همراه خواهد بود. لذا توصیه می کنیم تمام این جوانب را قبل از پیدا کردن هتل مناسب در نظر بگیرید.

در انتخاب نوع اتاق ها دقت کنید

همان طور که می دانید هر هتلی برای خود اتاق های متفاوت دارد که مسافران می توانند بسته هدف خود از سفر و همچنین بودجه ای که برای آن در نظر گرفته اند، یکی از این هتل ها را انتخاب کنند. اگر مسافرت شما بیشتر از سه الی چهار روز طول بکشد، انتخاب نوع اتاق و نوع منظره کمی متفاوت خواهد بود. شاید این موضوع برای افرادی که قصد دارند دو الی سه روز در هتلی اقامت داشته باشند چندان مهم نباشد، چرا که احتمالا بیشتر وقت خود را در بیرون از هتل می گذارنند.

اما چنان چه اقامت بیشتر طول بکشد و فرد باید ساعات طولانی تری را در هتل بگذراند، امکانات رفاهی هتل مانند بالش هتلی، تخت خواب، سرویس بهداشتی، آشپزخانه و غیره در انتخاب اتاق اهمیت پیدا می کند. پس سعی کنید هتلی را انتخاب کنید که دارای تنوع اتاق و امکانات باشد. همچنین می توانید برای آشنایی با انواع اتاق هتل به مقاله لینک شده مراجعه کنید.

نظرات دیگران راجع به هتل را بخوانید

امروزه بیشتر افراد محل اقامت خود را قبل از این که سفر آغاز شود، به صورت اینترنتی پیدا می کنند. پیدا کردن هتل به صورت اینترنتی مزایای زیادی دارد. شما می توانید تنها با چند دقیقه وقت گذراندن در دنیای اینترنت، چندین هتل را با هم مقایسه کنید. تصاویر اتاق ها، رستوران، سالن ها، لابی و غیره را در سایت آن ها مشاهده کنید. می توانید نظرات کاربرانی که قبلا در این هتل اقامت داشته اند را بخوانید. معمولا این افراد تجربیات خود از اسکان در هتل را بیان می کنند که می تواند راهنمای خوبی برای شما در زمینه پیدا کردن هتل مورد نظر باشد.

فراموش نکنید که سلیقه ها و خواسته های هر فردی متفاوت است. گاهی ممکن است سلیقه شما با سایر مسافران هیچ شباهتی نداشته باشد، اما این موضوع به هیچ عنوان نشانه بی کیفیت بودن هتل خدمات نیست. اما به طور کلی نظرات کاربران در مورد خدماتی همچون تمیز بودن ملحفه هتلی و تخت ها، کیفیت امکانات و تجهیزات هتل، برخورد پرسنل هتل و غیره می تواند به نوعی کمک کند تا بتوانید گزینه های نه چندان مطلوب را پیدا کرده و آن ها را از لیست خود حذف کنید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *