صنعت نساجی

بهترین پارچه مناسب برای حوله که هم لطیف باشد و هم آبگیر

پارچه مناسب حوله

انتخاب پارچه مناسب حوله شاید برای آن دسته از افرادی که با انواع پارچه آشنایی چندانی ندارند کار سختی به نظر برسد. حوله ها از مهم ترین و پرکاربردترین لوازمی هستند که ما در طول روز بارها از آن ها برای خشک کردن دست ها و یا بدن خود استفاده می کنیم. یک حوله مناسب باید دارای یک سری ویژگی ها باشد تا بتوان آن را یک محصول مرغوب و باکیفیت دانست. در این مطلب قصد داریم شما را با ویژگی های یک حوله خوب آشنا کرده و به معرفی بهترین انواع پارچه حوله بپردازیم.

برای انتخاب پارچه مناسب حوله باید ابتدا با ویژگی های یک حوله باکیفیت آشنا باشید. در واقع اینجاست که شما اهمیت انتخاب پارچه را برای حوله درک می کنید. هرچه کیفیت پارچه انتخاب شده بیشتر باشد، در نهایت حوله ای که استفاده می کنید شرایط بهتری خواهد داشت. این موضوع بخصوص در زمان انتخاب و خرید حوله هتلی اهمیت بسیار زیادی پیدا می کند. چرا که حوله ها یکی از مهم ترین امکانات در اتاق مهمانان هتل هستند که باید از نظر کیفیت و دوام شرایط مطلوبی داشته باشند. اما بیایید با مهم ترین ویژگی های یک حوله باکیفیت آشنا شویم:

پارچه مناسب حوله
  • یکی از مهم ترین ویژگی های یک حوله باکیفیت این است که قدرت جذب رطوبت بالایی دارد و به اصطلاح جاذب خوب رطوبت یا آبگیر است.
  • حوله های باکیفیت بسیار نرم هستند و از لطافت قابل قبولی برخوردارند.
  • حوله های باکیفیت ضخامت استانداردی دارند. یعنی نه خیلی نازک هستند که نتوانند آب بدن را به خوبی خشک کنند و نه خیلی ضخیم و کلفت هستند که دیر خشک شوند.
  • حوله های باکیفیت معمولا خیلی نباید سنگین وزن باشند.
  • حوله های باکیفیت معمولا بیشتر از یک لایه دارند. هر چه تعداد لایه های به کار رفته در حوله بیشتر باشد و پارچه انتخاب شده برای آن از کیفیت بیشتری برخوردار باشد، دوام، استحکام و طول عمر حوله نیز بیشتر خواهد بود.

حوله ها در انواع دستی، تن پوش، معمولی، حوله آشپزخانه، حوله استخری و… به بازار عرضه می شوند و از نظر تنوع جنس پارچه، طرح، مدل، رنگ بندی و کیفیت تولید، تنوع بسیار بالایی دارند. آنچه که باعث می شود یک حوله نسبت به دیگر تولیدات در رتبه بهتری قرار گیرد، کیفیت و نوع پارچه ای است که در تولید آن به کار می رود. از انواع پارچه مناسب حوله می توانیم به لیست زیر اشاره کنیم.

پنبه صد در صد ارگانیک

پارچه مناسب حوله

یکی از مهم ترین و پرکاربردترین الیاف به کار رفته در تولید انواع حوله، از جمله حوله تن پوش هتلی، حوله های دستی، حوله های استخری و… الیاف پنبه هستند. اما همین پارچه های پنبه ای نیز از نظر کیفیت انواع گوناگونی دارند. می توان گفت از بهترین پارچه مناسب حوله، پنبه صد در صد ارگانیک است که خلوص بالایی دارد، به هیچ عنوان دارای ترکیبات سمی و حساسیت زا نیست و در آن از کودهای مصنوعی استفاده نشده است.

در تولید پنبه ارگانیک هیچ نوع ماده یا ترکیب شیمیایی مضری استفاده نشده است. به همین دلیل این نوع پارچه ها بیشترین سازگاری را هم با محیط زیست و هم با بدن انسان ها دارند. معمولا برای آن دسته از افرادی که پوست حساس و آسیب پذیری دارند، حوله های تولید شده از پنبه صد در صد ارگانیک می تواند بهترین انتخاب باشد. بهتر است حوله نوزادان نیز از الیاف پنبه طبیعی و کاملا ارگانیک تولید شده باشد. معمولا حوله هایی که از پنبه ارگانیک تهیه شده اند، نسبت به پنبه معمولی گران قیمت تر هستند و این موضوع نیز کاملا طبیعی است.

پنبه مصری

یکی دیگر از انواع پارچه مناسب حوله، پنبه مصری است. از جمله ویژگی های مهم این نوع پارچه ها می توانیم به مواردی همچون؛ محکم بودن و انسجام بیشتر الیاف آن ها نسبت به الیاف پنبه معمولی اشاره کنیم. علاوه بر این، الیاف پنبه مصری نسبت به دیگر الیاف پنبه موجود در بازار، بلندتر و تصفیه شده تر هستند. همین موضوع باعث می شود تا حوله های تولید شده به وسیله آن ها، از نرمی و لطافت قابل توجهی برخوردار باشند. این پارچه ها بافت مخصوصی دارند و جذب کننده قوی رطوبت هستند. حوله های پنبه مصری نیز جزء گران قیمت ترین و لوکس ترین محصولات عرضه شده به بازار هستند.

پنبه ترکی

پارچه مناسب حوله

پارچه دیگری که از آن برای تولید انواع حوله استفاده می شود، پنبه ترکی است. پنبه های مصری و ترکی هر دو، نام خود را از کشور پدید آورنده شان گرفته اند. پنبه ترکی نیز از کشور ترکیه بدست می آید. در مقایسه با پنبه های معمولی و پنبه مصری، این نوع پنبه الیاف بلندتری دارد. هر چه الیاف پنبه بلندتر باشد، نهایتا سطح پارچه حوله محکم تر و صاف تر خواهد بود. از جمله ویژگی های بارز پارچه پنبه ترکی می توانیم به لوکس بودن، نرمی، صافی و سبک وزن بودن آن اشاره کنیم. حوله هایی که با این نوع پارچه تولید می شوند فضای کمی را اشغال کرده و به راحتی جمع می شوند.

پنبه سوپیما (پیما)

PIMA، در واقع نشان تجاری برای این نوع پنبه است که یکی از بهترین پارچه ها در تولید حوله به شمار می رود. از جمله ویژگی های مهم حوله های تولید شده با پنبه پیما عبارتند از: قدرت جذب رطوبت بسیار بالا، کیفیت فوق العاده بالا، داشتن سطحی صاف و لطیف، شستشو و مراقبت آسان، دوام و طول عمر بالا.

پارچه بامبو

مزایای بسیار زیاد پارچه بامبو باعث شده تا به عنوان یکی از انواع پارچه مناسب حوله شناخته شود. از جمله ویژگی های مهم این نوع پارچه می توانیم به مواردی همچون: نازک و سبک بودن پارچه، ضد حساسیت بودن پارچه، ضد باکتری بودن پارچه، سازگاری با محیط زیست و لوکس بودن آن اشاره کنیم.

علاوه بر لیست ارائه شده که تنها بخشی از بهترین انواع پارچه برای تولید حوله بودند، موارد دیگری نیز هستند که در این بخش به صورت موردی با آن ها آشنا می شویم:

  • حوله های میکروفایبر
  • حوله های کتانی
  • حوله های ابریشمی
  • حوله های ساتن
  • حوله های تولید شده از پشم ارگانیک
  • حوله های تولید شده از پشم مصنوعی
  • حوله های نایلونی
پارچه مناسب حوله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *