عمومی

ملحفه ضد تعریق مناسب افرای که تعریق شبانه زیاد دارند

ملحفه ضد تعریق

هر اندازه که لوازم خواب شما از کیفیت بالاتری برخوردار باشند، شما خواب راحت ‌تری خواهید داشت. ملحفه یا ملافه یکی از پارچه ‌های فوق العاده کاربردی در تولید کالای خواب است که معمولاً از آن به عنوان یک نوع روکش برای تشک، لحاف، روبالشی، روتختی و… استفاده می ‌شود. ملحفه ‌ها در جنس ‌ها و مدل‌ های متنوعی به بازار عرضه می ‌شوند و هر کدام از نظر کیفیت، طول عمر و کارایی شرایط متفاوتی دارند. یکی از جذاب ‌ترین انواع ملحفه، ملحفه ضد تعریق است که به تازگی بسیار مورد توجه مصرف کنندگان قرار گرفته است. در این مطلب قصد داریم با این ملحفه و ویژگی‌ های آن بیشتر آشنا شویم.

مشکل تعریق شبانه

تعریق بدن یک امر کاملاً طبیعی است. میزان تعریق زمانی که بدن در محیط گرم با دمای بالا قرار دارد، بیشتر هم می شود. اما مشکل تعریق شبانه می ‌تواند دلایل متعددی داشته باشد که در ادامه به چند مورد از آن ها اشاره می‌کنیم:

  • درگیر شدن بدن با بیماری ‌های عفونی و باکتریایی
  • یائسگی زنان
  • مبتلا بودن به انواع سرطان
  • استفاده از برخی از داروها مانند داروهای تب بر، داروهای افسردگی و…
  • مصرف بیش از اندازه کافئین و مواد مخدر
  • استرس و اضطراب شدید
  • اختلالات هورمونی
  • افت قند خون که معمولاً برای آن دسته از افرادی که دچار بیماری دیابت هستند به وجود می ‌آید. معمولا این افراد پس از مصرف دارو و زدن انسولین، در طول شب دچار افت قند خون می ‌شوند که این موضوع باعث تعریق شبانه آن ها می شود.

اهمیت استفاده از ملحفه

ملحفه ضد تعریق

شاید از خود سوال کنید چرا با این وجود که بالش شما دارای روبالشی و تختتان دارای روتختی است باز هم نیاز دارید تا از ملحفه استفاده کنید؟ اصلاً اهمیت استفاده از ملحفه چیست؟ البته که بسیاری از ملزومات خواب دارای روکش مجزا هستند. اما همیشه تمامی این روکش ‌ها کیفیت مطلوبی ندارند. گاهی اوقات به دلیل بی‌کیفیت بودن روبالشی و روتختی ممکن است در زمان خوابیدن پرز‌های بسیار ریزی به درون دستگاه تنفسی شما نفوذ کرده و شما را با مشکلاتی از جملحه حساسی روبرو کند.

ملحفه یک نوع پارچه پرکاربرد برای پوشش کالای خواب است که علاوه بر جلوگیری از خارج شدن پرزهای موجود درون بالش و لحاف، به تمیز نگه داشتن کالای خواب شما کمک زیادی می‌کند. شما به جای شستشوی کامل پتو و تشک خود که می ‌تواند فرایند بسیار سخت و زمانبری باشد روکش آن ها را درآورده و به راحتی تمیز و ضد عفونی می کنید.

ملحفه ‌ها در ابعاد و اندازه ‌های مختلفی وجود دارند و از نظر جنس و سطح کیفی بسیار متنوع هستند. به عنوان مثال ملحفه ضد آب از پرکاربردترین پارچه‌ های بهداشتی در کلینیک ‌ها و مراکز درمانی است. همچنین در مراکز نگهداری از سالمندان برای بزرگسالانی که دچار مشکل شب ادراری هستند از این نوع ملحفه‌ ها استفاده می ‌شود.

این موضوع قطعاً فرایند شستشوی کالای خواب را بسیار آسان ‌تر و سریع تر می‌کند. اما درباره ملحفه ضد تعریق چه می ‌دانید؟ همانطور که از نام این محصول پیداست، این ملحفه ‌ها برای آن دسته از افرادی مناسب هستند که در زمان خواب تعریق بیش از حد دارند و این موضوع باعث شده تا کیفیت خواب آن ها افت کند. اگر شما هم جزء این دسته از افراد هستید، به احتمال زیاد این نوع ملحفه می ‌تواند برای شما گزینه مناسبی باشد.

جنس ملحفه ضد تعریق

سیستم بدن برخی از افراد به این صورت است که پس از خوابیدن تعریق شبانه آن ها آغاز می ‌شود.گاهی اوقات این تعریق آنچنان زیاد است که باعث خیس شدن روبالشی، روتختی، پتو و… می شود. این موضوع علاوه بر اینکه می ‌تواند خواب ناآرامی را برایتان رقم بزند، به مرور سبب بو گرفتن و کثیف شدن کالای خوابتان می ‌شود. به همین دلیل شما نیاز دارید تا به صورت مرتب روکش تخت، پتو، بالش و روکوسنی ‌های خود را بشویید.

شستشوی مداوم ملحفه ‌ها می تواند به الیاف آن ها آسیب وارد کرده و باعث افت کیفیت این پارچه ‌ها شود. در چنین مواقعی استفاده از ملحفه ضد تعریق بهترین انتخاب ممکن است. اما ملحفه ضد تعریق دقیقاً چه نوع جنسی دارد و از چه متریالی تشکیل شده است؟ معمولا ملحفه ‌هایی که از جنس کتان، پنبه و ابریشم اصل ساخته شده ‌اند نسبت به الیاف مصنوعی قابلیت تنفس بیشتری داشته و می ‌توانند رطوبت بدن و تعریق را به خوبی مدیریت کنند.

در این میان، ملحفه ‌های پنبه ‌ای بهترین گزینه هستند که به عنوان ملحفه های ضد تعریق نیز شناخته می شوند. این پارچه ‌ها از الیاف کاملاً طبیعی ساخته شده ‌اند و خنکی مطبوعی را در حین خواب در بدن ایجاد می‌کنند. پارچه ‌های پنبه ‌ای قابلیت بسیار بالایی در جذب رطوبت و تعریق بدن دارند و شما با استفاده از آن ها احساس راحت ‌تری خواهید داشت.

مزایای ملحفه ضد تعریق

از مهم ترین مزایای ملحفه ضد تعریق می ‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • خاصیت خنک کنندگی: همانطور که پیش از این اشاره کردیم، پارچه‌ هایی که ضد تعریق هستند می ‌توانند از گرم شدن بیش از حد بدن جلوگیری کرده و دمای بدن را کمی خنک تر کنند. این موضوع علاوه بر جلوگیری از تعریق شدید، خواب راحت ‌تری را برای شما رقم می ‌زند.
  • جلوگیری از ایجاد بوی بد در کالای خواب: آنچه که بیش از هر چیزی باعث بو گرفتن روتختی، بالش، پتو و تشک شما می ‌شود بویی است که از بدن شما روی این وسایل باقی می ‌ماند. اگر برای روبالشی، روتختی، پتو و تشک خود از ملحفه ‌های عادی و بی‌کیفیت استفاده کنید در صورت تعریق شدید، این خیس شدن‌ های مکرر و پیاپی می ‌تواند سبب بو گرفتن لوازم خواب شما شود. اما در مقابل، استفاده از ملحفه های ضد تعریق که در برابر آب و رطوبت مقاومت بالایی دارند، می ‌توانند از بو گرفتن تشک و دیگر لوازم خواب شما جلوگیری کنند.
  • دوام بالای ملحفه ‌ها: اصولاً ملحفه های ضد تعریق که در برابر رطوبت دوام و مقاومت بالایی دارند، نسبت به ملحفه‌ های معمولی از طول عمر بالاتری برخوردار هستند. این ملحفه‌ ها همچنین شستشوی آسان و راحتی داشته و می توان بدون نگرانی از چین و چروک شدن، آن ها را درون ماشین لباسشویی انداخت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *