سرویس خواب

روبالشتی ساتن چیست و چه فوایدی برای پوست و مو دارد؟

فواید روبالشی ساتن

این روزها افراد بیش از هر زمان دیگری به سلامت پوست و موی خود اهمیت می دهند. داشتن پوستی سالم و شفاف و موهایی پرپشت و براق، مستلزم مراقبت و رسیدگی است. موارد زیادی هستند که به شما در محافظت از سلامت پوست و مو کمک می کنند. یکی از ساده ترین آن ها، استفاده از روبالشی ساتن است. این محصول در میان انواع روبالشی موجود در بازار به یکی از پرطرفدارترین ها تبدیل شده است. در این مطلب قصد داریم با فواید روبالشی ساتن برای پوست و مو آشنا شویم.

یکی از مواردی که باید در هنگام خرید بالش به آن توجه داشته باشید، انتخاب یک روبالشی مناسب است. روبالشی ها معمولا در جنس ها و مدل های متنوعی به بازار عرضه می شوند و هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. از آن جایی که کیفیت خواب ما تا حد زیادی متاثر از کیفیت لوازم خوابی است که از آن ها استفاده می کنیم، باید در انتخاب این محصولات نهایت دقت را به کار گیریم.

روبالشی ساتن یکی از بهترین و پرفروش ترین انواع روبالشی است که در تولید آن از ابریشم طبیعی، مصنوعی و الیاف پلی استر استفاده می شود. این روبالشی سطح بسیار نرم و لطیفی دارد و به هیچ عنوان باعث سایش موها نمی شود. احتمالا برای شما هم پیش آمده که وقتی صبح از خواب بر می خیزید، متوجه وزی و خشکی موهایتان شده اید.

معمولا عمده ترین دلیل این اتفاق استفاده از روبالشی نخی است. در حالی که روبالشی ساتن با جلوگیری از ایجاد اصطکاک، مانع وزی و شکنندگی موها می شود. اما این یک تعریف مختصر و ساده از روبالشی ساتن بود که ارائه کردیم. در ادامه فواید روبالشی ساتن برای پوست و مو را بیشتر بررسی می کنیم.

فواید روبالشی ساتن

قبل از هر چیزی باید بدانید که روبالشی ساتن از نظر برند سازنده و کیفیت جنس انواع گوناگونی در بازار دارد. بنابراین باید حتما قبل از خرید این نوع روبالشی با بهترین انواع آن آشنا باشید تا بتوانید از فواید این روبالشی نیز بهره مند شوید. چند مورد از مهم ترین فواید روبالشی ساتن ابریشم طبیعی برای مو به شرح زیر هستند.

  • جلوگیری از ایجاد موخوره: موخوره یکی از شایع ترین مشکلات مربوط به مو است که افراد زیادی به دنبال راهی برای درمان آن هستند. اگر موخوره را به طور کامل برطرف کنید، اما مجددا همان روش های قدیمی را در نگهداری از موها به کار بگیرید، باز هم درگیر موخوره خواهید شد. یکی از فواید روبالشی ساتن جلوگیری از موخوره است. اگر در حالت عادی موهای شما خشک، شکننده و آسیب پذیر است یا به تازگی اقدام به رنگ مو کرده اید، احتمال بروز موخوره در موها بیشتر است. روبالشی ساتن با عدم ایجاد اصطکاک در موها از موخوره گرفتن جلوگیری می کند.
  • حفظ رطوبت موها: مهم ترین اقدامی که می تواند به شادابی و درخشندگی موهای شما کمک کرده و از ریزش آن ها جلوگیری کند، حفظ رطوبت موهاست. برای افزایش رطوبت موها می توان از محصولات شوینده مناسب استفاده کرد و یا تغذیه مناسبی داشت. اما قطعا یکی از تاثیرگذارترین آن ها استفاده از روبالشی ساتن است. این روبالشی با حفظ رطوبت در موها از خشکی، شکنندگی و در نهایت ریزش مو جلوگیری می کند.
  • موهای تمیز و بدون پرز: از دیگر فواید روبالشی ساتن نسبت به دیگر انواع روبالشی این است که از تجمع پرز و آلودگی در موها جلوگیری می کند. این روبالشی ها بسیار تمیز، لطیف و براق هستند و باعث ایجاد چنین مشکلاتی برای مو نمی شوند.
  • جلوگیری از گره خوردگی و حفظ حالت مو: اگر علاقمندید که مرتبا موهای خود را ببافید، احتمالا این نگرانی را دارید که به هنگام گذاشتن سر روی بالش، بافت مو شما از هم پاشیده و خراب شود. یکی از فواید روبالشی ساتن دقیقا همین موضوع است که حالت مو را به خوبی حفظ کرده و آسیبی به آن وارد نمی کند.
فواید روبالشی ساتن

روبالشی نه تنها با موها، بلکه با پوست صورت نیز در تماس کامل است. از این رو باید از الیاف مرغوبی ساخته شده باشد تا آسیبی به پوست صورت وارد نکند. حال چرا می گوییم روبالشی ساتن برای حفاظت از سلامت پوست صورت انتخاب بسیار مناسبی است؟ به دلایل زیر:

  • نرمی و لطافت بالا و آسیب نزدن به بافت پوست
  • کمک به حفظ رطوبت پوست که به دنبال آن، پوست حالتی شاداب تر و سرزنده تر به خود می گیرد.
  • پیشگیری از سایش بیش از حد پوست روی روبالش، که این موضوع از ایجاد جوش و آکنه پوستی نیز جلوگیری می کند.
  • جلوگیری از ایجاد چین و چروک در پوست صورت
  • این روبالشی حتی باعث محافظت از سلامت مژه ها نیز می شود.

برای بهره بردن از فواید روبالشی ساتن، باید در خرید آن از اصل و ارگانیک بودن محصول اطمینان کامل حاصل کنید. شما می توانید حتی در زمان خرید ملحفه و دیگر اقلام خواب، این محصولات را از جنس ساتن درجه یک انتخاب کنید و جذابیتی دوچندان به محیط اتاق خواب خود ببخشید.

  1. لمس پارچه: راحت ترین روش تشخیص ساتن ابریشم اصلتقلبی، لمس کردن پارچه است. برای این کار چند بار روی پارچه دست بکشید،اگر احساس گرما کردید، پارچه ابریشم اصل است.
  2. تست حلقه انگشتر: برای انجام این تست شما نیاز به یک حلقه انگشتر صاف و ساده دارید که فاقد هر گونه گوشه تیز و برآمدگی باشد. اکنون قسمتی از پارچه ساتن ابریشم را وارد حلقه انگشتر کنید، از آجایی که پارچه ساتن ابریشم بسیار نرم و منعطف است پارچه به راحتی از درون حلقه عبور می کند. اما از آنجایی‌که ساتن ابریشم مصنوعی زود چروک می‌شود، حلقه نمی‌تواند به‌ راحتی پارچه را در خود جای دهد، بنابراین حرکت حلقه روی ابریشم مصنوعی سخت است.
  3. درخشش پارچه ابریشم: ساتن ابریشم طبیعی پرزرق و برق و درخشان است، به طوری که وقتی به ساتن ابریشم اصل از زاویه‌های مختلف نگاه کنید کمی تغییر رنگ روی سطح آن مشاهده خواهید کرد. در حالی که این درخشش و تغییر رنک در ساتن ابریشم تقلبی و مصنوعی دیده نمی شود.
  4. تست سوزاندن پارچه: بهترین و مطمئن‌ترینروش برای تشخیص ساتن بریشم اصل از تقلبی سوزاندن چند نخ از پارچه است. چرا که ساتن ابریشم اصل وقتی می‌سوزد، هیچ شعله آتشی در آن دیده نمی شود و بوی موی سوخته می دهد خاکستر سیاه و نرمی دارد. اما ساتن ابریشم مصنوعی، موقع سوختن آتش می گیرد و بوی پلاستیک سوخته می‌دهد وهیچ خاکستری هم تولید نمی‌کند.
  5. تست شیمیایی پارچه: برای انجام این تست شما به محلولی متشکل از: 16 گرم سولفات مس، 8 گرم گلیسیرین، 1 قاشق غذا خوری سدیم هیدروکسید یا سود سوز آور و 150 سی سی آب نیاز دارید. حال اگر یک تکه کوچک از پارچه ابریشم را در این محلول بیاندازید در صورتی که ساتن ابریشم اصل باشد ظرف چند دقیقه در محلول حل می شود در حالی که ساتن ابریشم مصنوعی بی هیچ تغییری سالم می ماند.
  6. کهنگی: ساتن ابریشم اصل هرچه کهنه‌ تر شود، زیباتر می‌شود در حالی که ساتن ابریشم مصنوعی به مرور زمان رنگ‌ و روی خود را از دست می‌دهد.
  7. قیمت پارچه: قیمت ساتن ابریشم اصل تقریبا 10 برابر گران‌ تر از ساتن ابریشم مصنوعی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *