عمومی

چگونه حوله دستی یا تن پوش را ضد عفونی کنیم؟

ضد عفونی حوله

از مهم ترین وسایل شخصی می توان به حوله های دستی و تن پوش ها اشاره کرد که معمولاً در طول روز یا هفته بارها و بارها مورد استفاده قرار می گیرند. از آن جایی که رطوبت موجود در حوله ها بهترین مکان برای تجمع میکروب ‌ها و آلودگی هاست، توصیه می شود افراد به صورت مرتب این وسایل را شسته و ضد عفونی کنند. برای ضد عفونی حوله و تن پوش راهکارهای بسیار زیادی وجود دارد. در این مطلب قصد داریم با چند راهکار کاربردی و ساده جهت تمیز کردن حوله و تن پوش آشنا شویم.

چگونه حوله دستی یا تن پوش را ضد عفونی کنیم؟

یکی از نکاتی که می بایست در رابطه با حوله های دستی و حوله های حمام بدانید آن است که، این وسایل با وجود این که در ظاهر عاری از آلودگی هستند اما در اثر استفاده مرتب و قرار گرفتن در معرض رطوبت می توانند میکروب ها و باکتری های زیادی را به خود جذب کنند. خشک کردن دست ها و بدن و قرار دادن حوله ها درون دستشویی و حمام می تواند سطح آلودگی در این وسایل را تا حد زیادی افزایش دهد.

بنابراین توصیه می شود افراد هر چند وقت یکبار به ضد عفونی حوله ها و تمیز کردن آن ها بپردازند. شستشوی حوله می تواند یکی از بهترین روش ها برای از بین بردن میکروب ها باشد. اما تنها شستشو با آب نمی تواند آن طور که باید حوله ها را میکروب زدایی کند. به همین جهت ما قصد داریم شما را با نحوه صحیح شستشو و ضد عفونی حوله ها آشنا کنیم. به این شکل می توانید برای مدت های طولانی حوله هایی تمیز و عاری از هرگونه میکروب داشته باشید.

روش صحیح شستشوی حوله ها

روش شستشو و ضد عفونی حوله

با آشنایی با روش صحیح شستشوی حوله ها می توانید سلامت خود را تا حد زیادی تضمین کنید. جالب است بدانید که گاهی اوقات همین میکروب ها و آلودگی های موجود روی حوله می توانند یک فرد سالم را دچار بیماری های مختلفی کنند. بنابراین آگاهی از روش درست شستشو و ضد عفونی حوله بسیار حائز اهمیت است. یکی از مهم ترین نکات در زمان شستشوی حوله ها توجه به دمای آب است. در واقع هرچه دمای آب بیشتر باشد ضد عفونی حوله ها با کیفیت بیشتری انجام می شود.

البته نباید دما را آنچنان زیاد تنظیم کرد که به الیاف حوله آسیب وارد شود. استاندارد دما برای شستشوی حوله ها چیزی بین ۷۰ الی ۷۷ درجه سانتی گراد است که این دما می تواند برای حوله ها با جنس های مختلف، کمی متفاوت باشد. به عنوان مثال بهتر است برای حوله های پنبه ای که الیاف لطیف تر و حساس تری دارند دما کمی پایین تر از این اندازه باشد. از دیگر نکات مهم در شستشوی حوله ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تا حد امکان حوله ها را به صورت جداگانه بشویید. این موضوع خصوصاً برای آن دسته از افرادی که به بیماری های پوستی یا عفونی مبتلا هستند از اهمیت بیشتری برخوردار است.
  • مقدار کافی از پودر یا مایع شستشوی مناسب حوله را درون مقدار کافی آب مخلوط کرده و سپس به صورت دستی یا از طریق ماشین لباسشویی حوله ها را شستشو دهید.
  • برای شستشوی بهتر حوله ها پیشنهاد می شود از پودرهای فاقد آنزیم استفاده شود.
  • پس از شستشوی کامل می توان حوله ها را در یک محیط کاملا تمیز خشک کرد.
  • در نهایت بهترین مکان برای نگهداری از حوله های تمیز و خشک شده کمدها و مکان هایی عاری از رطوبت هستند.
  • تا حد امکان از نگهداری حوله ها درون حمام خودداری کنید.

روش صحیح ضد عفونی حوله ها

برای ضد عفونی حوله ها به صورت اصولی و صحیح بهتر است به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • بهتر است پس از استفاده از حوله آن را در یک مکان خشک و در مقابل نور خورشید قرار داد تا به این شکل میکروب ها و باکتری های موجود در آن تا حدی از بین بروند.
  • در غیر این صورت لازم است حوله ها هر دو الی سه روز یکبار با آب داغ و مواد شوینده مناسب ضد عفونی شوند.
  • برای ضد عفونی بهتر حوله ها می توان از شستشو دهنده های اکسیژن رسان استفاده کرد.
  • یکی از روش های صحیح ضد عفونی حوله ها شستشوی آن ها در مرحله اول به کمک آب و مقداری سرکه و در مرحله دوم شستشو به همراه مواد شوینده مناسب است.
  • از آن جایی که شستشوی مداوم و زیاد حوله ها می تواند به بافت و کیفیت الیاف آن ها صدمه بزند، توصیه می شود حوله های دستی هر هفته ۲ بار و حوله های حمام یا تن پوش ها هر ۱۵روز یکبار شستشو و ضد عفونی شوند.
  • مایع های نرم کننده به هیچ عنوان قابلیت ضد عفونی کردن حوله ها را ندارند. بنابراین ابتدا به روش های گفته شده حوله دستی و تن پوش را شسته و ضد عفونی کرده و در نهایت در صورت لزوم از مقداری مایع نرم کننده برای لطافت حوله ها استفاده شود.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *