خواب و سلامتی

معرفی بهترین راه برای سفت کردن تشک نرم

معرفی بهترین راه برای سفت کردن تشک نرم

در گذر زمان حتی سفت ترین تشک ها نیز استحکام اولیه خود را از دست می دهند و دیگر به سفتی روز اول خود نیستند؛ اما اگر شما به خوابیدن بر روی زمین و تشک های سفت عادت دارید خوابیدن برایتان سخت خواهد شد و به مرور اذیت می شوید؛ بنابراین یا باید نسبت به خرید مجدد تشک تان اقدام کنید یا باید با استفاه از روش های کارآمد نسبت به سفت کردن تشک نرم تان اقدام کنید تا همانند روز اولش مستحکم شود. به همین جهت در این مطلب قصد داریم به شما روش هایی را آموزش دهیم که به کمک آن ها بتوانید تشک تان را همانند روز اولش سفت و محکم کنید. با ما همراه باشید.

سفت کردن تشک نرم

1. از محافظ تشک استفاده کنید

یکی از آسان ترین و محبوب ترین راه ها برای سفت کردن تشک نرم استفاده از محافظ تشک است؛ خرید یک محافظ تشک ضد آب به شما در نگهداری تشک تان نیز کمک خواهد کرد مخصوصا اگر عادت به میل کردن خوراکی و غذا در تخت خواب تان دارید به شما پیشنهاد می کنیم حتما از یک محافظ تشک ضد آب استفاده کنید.

2. از تاپر تشک استفاده کنید

از تاپر تشک استفاده کنید

تاپر یا پد تشک یک لایه خارجی و محافظتی است که بر روی تشک استفاده می شود؛ این پد ها در انواع مختلف خیلی سفت تا خیلی نرم موجود هستند و شما می توانید تشک نرم تان را سفت و تشک سفت تان را نرم تر کنید. این تاپر ها را می توانید در ضخامت های مختلف با توجه به نیازتان خریداری کنید.

3. تشک تان را به صورت منظم بچرخانید

لازم است هر دو ماه تشک تان را 180 درجه از پایین به بالا بچرخانید؛ انجام این فرایند به سفت ماندن تشک تان در مدت زمان طولانی کمک خواهد کرد و سلامت تشک تان را حفظ خواهد کرد. چرا که با چرخاندن تشک موجب توزیع یکنواخت فشار بر روی اجزای سازنده آن خواهید شد.

4. بین تشک و چهار چوب تخت از تخته سه لایه استفاده کنید

یکی دیگر از راه های سفت کردن تشک نرم استفاده از تخته سه لایه است؛ شما می توانید با اضافه کردن تخته 3 لا یا ورق MDF زیر تشک سبب استحکام بیشتر تشک تان شوید. ضمن اینکه این کار سبب حمایت بیشتر از بدن تان شده و از فرو رفتگی و افتادگی زود هنگام تشک جلوگیری می کند.

5. تشک جدیدی تهیه کنید

در صورتی که هنگام خرید تشک کارت گارانتی دریافت کرده باشید می توانید نسبت به تعویض تشک تان اقدام کنید؛ به دنبال کارت گارانتی تشک تان بگردید و در صورت پیدا کردن آن را به نمایندگی ببرید. اگر تشک تان گارانتی نداشته باشد و یا تشک تان قدیمی شده بهتر است به فکر خرید یک تشک نو باشید.

6. خرید تخت خواب جدید

خرید تخت خواب جدید

در صورتی که لبه های تخت تان ضعیف شده باشد و یا شکسته باشد؛ در هنگام استفاده فشار زیادی به تشک تان وارد شده و به مرور خیلی زود سفتی خود را از دست می دهد. در صورت وجود ناهمواری نسبت به خرید تخت جدید تان اقدام کنید در غیر این صورت مجبور به خرید تخت و تشک در کنار هم خواهید شد.

7. تشک تان را در جریان هوا قرار دهید

رطوبت موجود در تشک می تواند به مرور باعث نرم شدن الیاف درون آن شود؛ بنابراین اگر در مناطق شرجی و یا نزدیک دریا زندگی می کنید نسبت به جریان هوا حساس باشید. در طول روز ملحفه و یا محافظ را از روی تشک تان بردارید و پنجره اتاق تان را باز کنید و اجازه دهید تا هوای کافی به تشک تان برسد.

8. دمای اتاق تان را تغییر دهید

برخی از تشک ها مانند تشک های مموری فوم می توانند تحت تاثیر دما قرار بگیرند و به مرور زمان نرم تر و نرم تر شوند؛ سعی کنید حدالامکان نسبت به نحوه نگهداری تشک تان آگاه باشید و در دمای مناسب آن را نگهداری کنید. معمولا تشک ها برچسب و یا لیبلی حاوی اطلاعات به همراه شان دارند تا یک سری توضیحاتی را به شما بدهند لازم است آن را تا مدتی نزد خود نگه دارید تا هر زمان به آن نیاز داشتید آن را مطالعه کنید.

9. بهترین زمان برای تعویض تشک

تعویض تشک

اگر تشک تان فرسوده و قدیمی شده است زمان آن رسیده که برای خرید یک تشک خوب سرمایه گذاری کنید؛ به طور معمول باید هر 7 الی 10 سال نسبت به تعویض تشک تان اقدام کنید. تشک نیز مانند دیگر کالاهایی که مصرف می کنید دارای عمر مفید است شما باید نسبت به بهترین زمان تعویض تشک قدیمی تان آگاه باشید. یکی از راه های فهمیدن زمان تعویض تشک نرم شدن آن است؛ در صورتی که تشک تان نسبت به روز های اول نرمی بیشتری پیدا کرده است می توانید نسبت به تغییر یا تعویض آن اقدام کنید.

کلام آخر

تاکنون 9 روش برای سفت کردن تشک نرم را برایتان آموزش داده ایم تا بتوانید بهترین آن را با توجه به نیاز و بودجه ای که دارید انتخاب کنید. اما اگر تشک تان قدیمی شده است به کمک روش های ذکر شده می توانید تا مدت کمی آن را نگهدارید؛ اگر قصد دارید برای سفت کردن تشک قدیمی تان اقدامی انجام دهید بهترین راه خرید تشک جدید است.

سوالات متداول

چرا انتخاب یک تشک سفت مهم است؟

استحکام و سفتی تشک موجب حمایت بهتر و بیشتر از کمر، گردن و دیگر عضلات تان می شود؛ همانطور که می دانید سفتی تشک باید به اندازه ای باشد تا شما هنگامی که بر روی آن دراز می کشید احساس خوبی داشته باشید مخصوصا اگر از درد های استخوانی و اسکلتی بدن تان رنج می برید. تشک سفت می تواند به کاهش فشار مفاصل شما کمک کند و وضعیت بدنی تان را بهبود بخشد.

از کجا بفهمیم تشک سفت برایمان خوب است یا نرم؟

سفتی و نرمی تشک باید در حد اعتدال باشد تا از ستون فقرات، گردن و کمر شما به خوبی حمایت کند؛ تشک های ارتوپدی یا تشک های طبی نمونه ای از این تشک ها هستند که به دلیل سفتی بالا به خوبی از بدن تان حمایت می کنند. تشک های فنری نیز به دلیل متریال به کار رفته در آن نرمی متعادلی دارد و می تواند خواب آرامی را برایتان تداعی کند.

تشک نرم بهتر است یا سفت؟

به طور معمول تشک ها را از موادی همچون فوم، یونولیت، لاتکس، فنر و روکش تولید می کنند بنابراین با توجه به مواد و متریال های استفاده شده در آن میزان سفتی و یا نرمی آن را مشخص می شود. در صورتی که درد های بدنی دارید لازم است نسبت به خرید تشک مورد نظر اقدام کنید. اما اگر درد های بدنی ندارید تشک های فنری بهترین گزینه برای شما هستند.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *