عمومی

سرویس خواب چوبی یا ام دی اف؟ هر کدام برای چه کاربردی مناسب تر است؟

سرویس خواب چوبی یا ام دی اف

معمولا افرادی که یک اتاق مجزا برای خود دارند، تمایل داشته تا دکوراسیون و انتخاب لوازم آن را کاملا سلیقه ای انجام دهند. انتخاب سرویس خواب از مهم ترین کارها برای چیدمان اتاق خواب است. سرویس خواب معمولا در مدل ها و جنس های مختلفی به بازار عرضه می شود که هر کدام ویژگی های خاص و منحصر به فرد خود را دارند و از نظر زیبایی نیز متفاوت از یکدیگر هستند. سرویس خواب های چوبی و ام دی اف، جزء پرفروش ترین انواع سرویس خواب به شمار می روند. ممکن است در زمان خرید، کمی در انتخاب خود دچار سردرگمی شوید. ما اینجا هستیم تا به شما بگوییم که بین سرویس خواب چوبی یا ام دی اف، کدام یک گزینه مناسب تری است و اصلا کاربرد هر کدام از این محصولات چیست؟

سرویس خواب چیست؟

شاید بهتر باشد قبل از اینکه در مورد سرویس خواب های چوبی و ام دی اف صحبت کنیم، ابتدا به این موضوع بپردازیم که اصلا سرویس خواب شامل چه کالاهایی است؟ از مهم ترین و پرکاربردترین لوازم سرویس خواب می توان به لیست زیر اشاره کرد:

  • تخت خواب
  • کمد
  • پاف
  • میز آرایش و آینه
  • صندلی آرایش
  • دراور

هر کدام از این لوازم از نظر ابعاد و اندازه شرایط متفاوتی دارند. اما آن چیزی که باعث می شود تمامی این تجهیزات در یک مجموعه کامل به عنوان سرویس خواب به شما عرضه شوند، جنس و متریالی است که در ساخت آن ها به کار رفته است. یعنی تمامی این لوازم معمولا همگی با هم می توانند از جنس چوب، ام دی اف، ملامینه، فلز و… باشند.

تصمیم گیری در این مورد که کدام یک از انواع این سرویس خواب، کالای مناسب تر و کاربردی تری به نظر می رسد کاملا بستگی به نیاز، سلیقه و بودجه مشتری دارد و نمی توان لزوما گفت یک محصول برتر از دیگر محصولات است. اما در این مطلب قصد داریم تنها به این سوال پاسخ دهیم که بین”سرویس خواب چوبی یا ام دی اف” انتخاب کدام یک بهتر است؟

سرویس خواب چوبی یا ام دی اف کدام را انتخاب کنیم؟

وقتی می بینید که سرویس خواب ها در جنس ها و مدل های مختلفی به بازار عرضه می شوند، این یعنی هر محصولی می تواند مزایای خاص خود را داشته باشد. مزایایی که تولیدکننده تمایل داشته تا خریدار را از آن ها بهره مند کند. پس برای این که بتوانید بین دو نوع سرویس خواب چوبی و ام دی اف، بهترین آن را انتخاب کنید، لازم است ابتدا با هر کدام از این محصولات آشنا شده و از مزایا و معایب آن ها آگاه شوید تا بتوانید انتخاب معقولانه تری داشته باشید. پس در ادامه به صورت مجزا و مفصل هر کدام از این محصولات را مورد بررسی قرار می دهیم.

سرویس خواب چوبی و مزایای آن

سرویس خواب چوبی یا ام دی اف

معمولا در محصولات چوبی از هر نوعی که باشند، از مواد کاملا طبیعی استفاده می شود. پس خبری از مواد شیمیایی نیست و بنابراین افرادی که به هر نوع ماده شیمیایی حساسیت دارند می توانند این نوع سرویس خواب را برای اتاق خواب خود انتخاب کنند. اما برای شناخت بهتر سرویس خواب چوبی بهتر است با ویژگی ها و مزایای این محصولات آشنا شویم:

  • همانطور که اشاره کردیم، در طراحی و ساخت سرویس خواب چوبی از چوب طبیعی استفاده می شود. بهترین و مرغوب ترین انواع چوب در ساخت این محصولات عبارتند از: چوب درخت گردو، چوب درخت افرا و چوب درخت بلوط. این چوب ها از کیفیت فوق العاده بالایی برخوردار هستند و پس از استفاده در سرویس خواب، دوام و ماندگاری آن ها را تا حد زیادی افزایش می دهند.
  • به طور کل، محصولات چوبی از نظر زیبایی بصری و ظاهری یک سر و گردن از دیگر محصولات بالاتر هستند. خصوصا اگر روی این نوع چوب ها، طراحی خاصی صورت گیرد. امروزه لوکس ترین و لاکچری ترین انواع سرویس خواب از جنس چوب طبیعی ساخته می شوند.
  • تنوع طرح و مدل در سرویس خواب چوبی بسیار بالاست و می توان انواع تخت خواب تک نفره، دو نفره، کودکانه و… را با این جنس از بازار تهیه کرد.
  • معمولا محصولات چوبی حتی در صورت هر گونه مشکل، امکان ترمیم دارند و می توان به راحتی آن ها را مانند روز اول تعمیر و بازسازی کرد.

حال که با مزایای سرویس خواب چوبی آشنا شدیم، می خواهیم کمی هم از معایب آن صحبت کنیم. چوب به طور کل از آن دست متریالی است که در برابر رطوبت و آب مقاومت چندان زیادی ندارد. بنابراین ممکن است در شرایط نامطلوب آب و هوایی کیفیت اولیه خود را از دست بدهد. قیمت این محصولات نیز بالاست و می تواند یک نوع عیب برای آن ها به شمار رود.

سرویس خواب ام دی اف و مزایای آن

برای انتخاب بین سرویس خواب چوبی یا ام دی اف، باید در مورد لوازم خواب ام دی اف هم اطلاعات کافی در دست داشته باشید. سرویس خواب های ام دی اف در واقع ساخته شده از فراورده های چوبی هستند که تراکم و چگالی آن ها در حد متوسط است. محصولات ساخته شده از ام دی اف به تازگی بسیار در بازار مورد توجه قرار گرفته اند. از مهم ترین مزایای سرویس خواب ام دی اف می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سرویس خواب های ام دی اف ظاهر و طراحی مدرن تر و لوکس تری دارند. به همین دلیل اغلب افرادی که به دکوراسیون اتاق خواب خود اهمیت زیادی می دهند، به سراغ این نوع محصولات می روند.
  • از آن جایی که در ساخت این محصولات فراورده های چوبی بلااستفاده به کار رفته اند، این محصولات به سلامت محیط زیست کمک بسیار زیادی می کنند.
  • اگر سرویس خواب عرضه شده از بهترین و مرغوب ترین جنس ام دی اف تولید شده باشد می تواند در برابر شرایط آب و هوایی و رطوبت مقاومت بسیار بالایی داشته باشد.
  • معمولا برای جابجایی تخت خواب هایی که از جنس ام دی اف ساخته شده اند، می توان به راحتی قطعات تخت را از یکدیگر جدا کرد تا فرایند جابجایی بهتر و راحت تر انجام شود.

مقایسه سرویس خواب چوبی و ام دی اف

اگر هنوز هم برای پاسخ به سوال “سرویس خواب چوبی یا ام دی اف کدام بهتر است؟” به دنبال اطلاعات بیشتری هستید، ما در این بخش با یک مقایسه کلی شما را بیشتر راهنمایی می کنیم:

  • از نظر قیمت، معمولا سرویس خواب های چوبی گران قیمت تر از سرویس خواب های ام دی اف هستند. بنابراین اگر در خرید خود با محدودیت بودجه روبرو هستید، بهتر است به سراغ سرویس خواب ام دی اف بروید که قیمت مناسب تر و مقرون به صرفه تری دارد.
  • محصولات ام دی اف به دلیل رنگ آمیزی بهتر، نسبت به محصولات چوبی ظاهری یکنواخت تر دارند.
  • سرویس خواب های ام دی اف علاوه بر فراورده های چوبی دارای یک سری ترکیبات شیمیایی در ساختار خود هستند که دوام آن ها را در مقابل نفوذ موریانه ها بیشتر می کند.
  • سرویس خواب های چوبی از نظر طول عمر، دوام بیشتری دارند و قابل ترمیم هستند.
  • تخت خواب چوبی سلامت پوست را در خواب تامین می کند. پس اگر به مواد شیمیایی حساسیت دارید بهتر است این نوع سرویس خواب را انتخاب کنید.
  • رطوبت، محصولات چوبی را زودتر تخریب می کند.
  • از آن جایی که در ساخت سرویس خواب ام دی اف از یک لایه روکش استفاده شده، این محصولات نسبت به محصولات چوبی چندان قابلیت حکاکی ندارند. بنابراین از نظر زیبایی ظاهری و تنوع، محصولات چوبی شرایط ایده آل تری دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *