سرویس خواب

 سرویس خواب عروس شامل چه تکه هایی می شود؟

 سرویس خواب عروس شامل چه تکه هایی می شود؟

ممکن است شما هم زمانی که برای خرید سرویس خواب عروس به فروشگاه های مختلف مراجعه کرده اید، با انواع مختلفی از اجزای سرویس خواب مواجه شده اید؛ قطعا هم نمی دانید کدام یک از آن ها ضروری هستند و باید نسبت به تهیه آن اقدام کنید. سرویس خواب فارغ از این که چه نوع سبکی داشته باشد، از تعدادی اجزای اصلی تشکیل شده است. در برخی موارد افراد می توانند با توجه به سبکی که برای اتاق خود در نظر گرفته اند، اجزای دیگری هم به سرویس خود اضافه کنند تا به شکل دلخواه آن ها در بیاید. در این مطلب قصد داریم به شما بگوییم که سرویس خواب عروس شامل چه تکه هایی می شوند و چه چیزهایی را باید تهیه کنید و از کدام یک از آن ها باید صرف نظر کنید. با ما همراه باشید.

قبل از هر چیز بهتر است بدانیم که اصلا سرویس خواب عروس چیست؟ سرویس خواب یکی از اصلی ترین لوازم جهیزیه عروس است که در صورت وجود بودجه مناسب و فضای کافی بهتر است تهیه گردد. این سرویس یکی از مهم ترین عناصر چیدمان اتاق خواب به شمار می رود و انتخاب نوع آن کاملا به شخصیت فرد و دکوراسیونی که برای منزل خود در نظر گرفته است بستگی دارد. سرویس خواب عروس با توجه به سلیقه فرد و هارمونی آن با سایر وسایلی که در سایر اتاق ها چیده شده است تکمیل می شود. به عنوان مثال خانه ای که اتاق نشیمن آن با سبک کلاسیک دیزاین شده است، اتاق خواب ها هم به همان شکل دیزاین می شوند. اما به هر حال فرقی نمی کند که کدام یک از سبک ها را برای سرویس خواب خود انتخاب می کنید مهم این است که نیازهای شما برطرف شود و در عین حال اتاق زیبا و آرامش بخشی را هم برای خود بسازید.

اتاق خواب شما قطعا اتاقی فقط برای خوابیدن نیست بلکه یک پناهگاه خصوصی است که شما هم در آن به استراحت می پردازید، فیلم تماشا می کنید، کار با لپ تاپ انجام می دهید و غیره پس باید اتاق خود را به شکلی طراحی کنید که تبدیل به یک جزیره آرامش شود. یک اتاق خواب خوب با لوازم مورد نیاز و ضروری در سبکی بسیار زیبا می تواند احساس سرزندگی و آمادگی برای مقابله با آن چه که زندگی در پیش روی شما گذاشته است را تقویت کند. اما به هر حال اجزای تشکیل دهنده سرویس خواب شامل مواردی می شود که در ادامه در مورد آن توضیح خواهیم داد:

1. تخت خواب

تخت خواب

قطعا شکل ظاهری سرویس خواب عروس کاملا بستگی به نیاز و سلیقه عروس خانم دارد اما یک اصل اساسی در مورد این سرویس وجود دارد که آن هم انتخاب یک تخت خواب مناسب است؛ تخت خواب به اتاق شما شخصیت می بخشد و آن را زیباتر جلوه می دهد. علاوه بر همه این ها اگر تخت خواب نباشد باید روی زمین یا روی مبل بخوابید که خوب طبیعتا به این صورت نمی توانید به خوبی استراحت کنید.

یکی از قسمت های جذاب تخت خرید روتختی و تشک است که روتختی را هم باید طبق سبک اتاق خود تهیه کنید. اگر به دنبال سبک مدرن یا مینیمال هستید باید هم تخت و هم روتختی را ساده و شیک انتخاب کنید. اگر طرفدار طرح های کلاسیک هستید باید به دنبال طرح های شلوغ تر بروید.

2. میز آرایش و آینه

سرویس خواب عروس

میز آرایش که به میز توالت هم معروف است، می توان آن را جز لاینفک سرویس خواب دانست. بدون میز آرایش تقریبا اتاق خواب شما ناقص به نظر می رسد؛ این میز کاربردهای متنوعی دارد و می توان برای نگهداری از لوازم آرایشی، لوازم شخصی، لوازم بهداشتی و غیره از آن استفاده کرد. اگر این میز یک صندلی کوچک هم داشته باشد شما برای انجام کارهای شخصی مانند براشینگ موها، آرایش کردن و غیره راحت تر خواهید بود.

یکی از اجزای مهم میز آرایش هم آینه است که می توان آن را در طرح ها و سبک های مختلف سفارش داد. در هنگام خرید آینه به میزان تحمل وزن میزتان دقت کنید چرا که در صورتی که تحمل میزتان پایین باشد طولی نخواهد کشید که به آن آسیب وارد شود. وجود آینه در سرویس خواب عروس به اتاق انعکاس نور بیشتری می بخشد. این موضوع باعث می شود تا اتاق خواب تان بزرگتر جلوه داده شود.

3. کمد

کمد هم یکی دیگر از اجزای کاربردی در سرویس خواب عروس است که می توان در آن لباس ها و سایر وسایل را جاساز کرد. ابعاد و اندازه کمد در میزان فضایی که قرار است در اتاق اشغال کند بسیار مهم است. پس از قبل اندازه مورد نیاز خود را یادداشت کنید تا در زمان خرید دچار مشکل نشوید. اگر زیاد اهل خرید هستید حتما به فکر میزان فضایی که می خواهید در آن وسایل خود را قرار دهید فکر کنید.

4. پاتختی

سرویس خواب عروس

پاتختی میزی در ابعاد کوچک است که در کنار تخت قرار می گیرد و افراد می توانند وسایل مورد نیاز خود که مربوط به قبل و یا بعد خواب می شوند را در کشور این میز قرار دهند. این موضوع بیشتر برای افرادی اهمیت دارد که حوصله ندارند در نیمه شب به دنبال وسایل خود بروند؛ همچنین چون بیدار شدن در نیمه شب با گیجی و گمراهی همراه است بهتر است پس از بیدار شدن فورا از جای خود بلند نشوید کمی صبر کنید و سپس بلند شوید. اگر پاتختی نورپردازی هم داشته باشد که خیلی بهتر است اما اگر نداشته باشد می توانید یک چراغ خواب یا آباژور روی آن قرار دهید تا هر وقت که لازم بود از نور آن استفاده کنید.

5. پاف

پاف

پاف هم در سرویس خواب به صندلی یا وسیله نشستن گفته می شود که پشتی ای برای تکیه دادن ندارد اما شکل آن مانند مبل های راحتی است. پاف یکی از بهترین وسیله هایی است که می توان از آن برای نشستن در فضاهایی که میزان جا کم است مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع پاف به عنوان یک صندلی موقت برای نشستن یا یک زیرپایی برای گذاشتن وسایل در ارتفاع و غیره به کار می رود.

لازم است این نکته را هم بگوییم که تفاوت پاف با عثمانی های کنار تختی با وجود این که عملکرد مشابهی دارند، اما چند تفاوت اصلی هم دارند. پاف ها بیشتر شبیه بالش هستند و احساس راحتی بیشتری دارند اما عثمانی ها میزان کمتری بالش دارند. پاف ها روی زمین قرار می گیرند و معمولا پایه ندارند اما عثمانی دارای پایه است و از زمین فاصله می گیرد. پاف بیشتر در سرویس خواب عروس کاربرد دارد اما عثمانی را می توان در اتاق های نشیمن و پذیرایی هم استفاده کرد.

به این نکاتی که در ادامه برای شما می گوییم دقت کنید تا بتوانید یک سرویس خواب مناسب برای اتاق خواب خود خریداری کنید:

  • ابتدا ابعاد اتاق خواب خود را اندازه گیری کنید. همچنین راهروها و درب هایی که قرار است سرویس خواب را از آن وارد کنید اندازه گیری کنید تا مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد.
  • سعی کنید وسایلی را تهیه کنید که می دانید مورد نیاز و ضروری است. اگر واقعا فضای کمی دارید، از خرید وسایل غیر ضروری خودداری کنید.
  • در مورد سبک سرویس خواب عروس حتما قبل از خرید تصمیم خود را بگیرید و سعی کنید آن را هماهنگ با سایر دکوراسیون خانه و فضای موردنظر خریداری کنید.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *