عمومی

سایز استاندارد تشک های یک نفره، دو نفره، سنتی، کودک و زمینی

سایز استاندارد تشک

برای دوخت روکش برای انواع تشک های یک نفره، دو نفره، سنتی، کودک و زمینی، ابتدا باید از سایز استاندارد آن ها اطلاع داشته باشید. آگاهی از این ابعاد به شما در خرید سایز استاندارد ملحفه و دوخت آن کمک خواهد کرد. ما در ادامه قصد داریم سایز استاندارد تشک های مختلف را بررسی کنیم. تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

سایز تشک یک نفره

سایز استاندارد تشک یک نفره

سایز استاندارد تشک های یک نفره دارای طول 200 سانتی متر در عرض 90 سانتی متر است. این سایز از تشک ها، برای خانه هایی که اتاق های کوچک تری دارند مناسب است. همچنین نوجوانان و جوانانی که خیلی قد بلند نیستند، امکان استفاده از تشک های عرض 90 را خواهند داشت. تشک های یک نفره با عرض 120 برای اتاق خواب هایی که فضای کافی دارند مناسب است. این سایز از تشک ها برای اتاق مهمان و یا افراد بزرگسال که تنها زندگی می کنند به کار می رود. همچنین افرادی که علاقمند هستند در زمان خواب فضای بیشتری داشته باشند تخت هایی با عرض 120 مناسب آن ها است.

سایز تشک دو نفره

سایز استاندارد تشک دو نفره

سایز استاندارد تشک دو نفره 200 در 140 است. از تشک با این ابعاد برای زوج های لاغرتر، بزرگسالان و اتاق مهمان دو نفره استفاده می شود. لازم به ذکر است که سایز 200 در 140 تشک دو نفره، کمتر از انواع دیگر آن موجود است و پیدا کردن رو تختی های آماده برای این سایز دشوارتر است. سایز تشک 200 در 160 که به سایز کوئین معروف است، برای زوج هایی که فضای کافی در اتاق دارند مناسب است. سایز 200 در 180 که به آن سایز کینگ گفته می شود برای اتاق خواب های حداقل 12 متر مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین زوج هایی که تمایل دارند با فرزندانشان از تخت استفاده کنند این سایز از تشک های دونفره را تهیه می کنند. بزرگترین سایز برای تشک های دونفره 200 در 200 است. این سایز تشک، کمتر از دیگر سایزها خریدار دارد.

سایز تشک سنتی

سایز استاندارد تشک های سنتی، طول 200 در عرض 90 است. این تشک ها به صورت یک نفره مورد استفاده قرار می گیرند و می توانند در سایزهای دیگری نیز تولید شوند. تشک طول 200 در 100 و 180 در 80 سایزهای دیگر تشک های سنتی هستند که بسته به نیاز خریداران انتخاب می شوند. به هر حال باید توجه داشت که چه افرادی قرار است از تشک ها استفاده کنند و خرید تشک بر همین اساس انجام شود.

سایز تشک کودک

سایز استاندارد تشک کودک

برای سایز استاندارد نوزاد 130 در 70 و برای نوجوان 180 در 80 در نظر گرفته شده است. هم چنین برای کودکان، تشک هایی در سایز 120 در 90 مناسب است. شما می توانید بر اساس قد کودک یکی از سایزهای گفته شده را انتخاب کنید. برخی افراد که فکر اقتصادی تری دارند سایز استاندارد تشک کودک را 180 در 80 در نظر می گیرند تا در سنین بالاتر هم امکان استفاده از تشک را داشته باشد و به نوعی صرفه اقتصادی داشته باشد.

سایز تشک زمینی

منظور از تشک های زمینی تشک هایی هستند که از الیافی مانند پشم شیشه پر می شوند و روی زمین مورد استفاده قرار می گیرند. این تشک ها ممکن است در ابعاد مختلفی دوخته شوند، اما تولیدکننده های غیرخانگی، ابعاد استانداردی از این تشک ها را تولید می کنند تا خرید ملحفه آماده برای آنها سخت نباشد. تمامی سایز های استاندارد تشک های تخت که ذکر کردیم برای تشک زمینی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. تشک ها یک نفره زمینی 200 در 90، تشک دو نفره زمینی 200 در 160 و تشک های زمینی نوجوان، ابعاد 180 در 80 دارند.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *