سرویس خواب

آشنایی با روتختی سه بعدی، انواع، مزایا و معایب آن

روتختی سه بعدی

یکی از مدل های ترند روتختی، روتختی های سه بعدی است که امروزه در بازار در طرح ها و رنگ های مختلف قابل عرضه می باشد؛ این روتختی ها در مدت زمان کم دست به تسخیر بازار زده اند و خریداران را به سمت خود جلب می کنند. این روتختی های سه بعدی در طرح ها و رنگ، مطابق با سلقیه شما چاپ می شوند؛ هم اکنون خیلی از افراد درباره این روتختی ها اطلاعات لازم را ندارند و چیزی درباره بهترین جنس، مزایا، معایب و ویژگی های آن نمی دانند. بنابراین در این مقاله قصد داریم به معرفی این روتختی ترند بپردازیم تا شما را برای خرید آن آگاه کنیم، پس با ما همراه باشید و ادامه مطلب را از دست ندهید.

روتختی سه بعدی چیست؟

امروزه با پیشرفت تکنولوژی شاهد تنوع بالا در کالای خواب هستیم. روتختی های سه بعدی با استفاده از تکنولوژی چاپ روی پارچه در طرح های مختلف در رنگ بندی های متفاوت را ارائه می شوند. طرح ها و تصاویری که بر روی سرویس خواب شما چاپ می کنند به صورت سه بعدی و کاملا واقعی دیده می شود. حتی شما می توانید طرح مورد نظرتان را بر روی سرویس خواب تان چاپ کنید و مطابق با سلیقه خودتان پیش بروید. چاپ سه بعدی بر روی روتختی به عنوان یکی از جدید ترین و ترند ترین روش ها برای زیباتر جلوه دادن سرویس خواب است که امروزه تولید کنندگان زیادی دست به چاپ آن ها زده اند. روتختی های سه بعدی روی همان روکش و ملحفه اصلی سرویس خواب شما چاپ شده اند و زمانی که به آن نگاه می کنید حس زنده بودن طرح را خواهید داشت.

جنس روتختی سه بعدی چیست؟

پارچه هایی که در تهیه این روتختی ها استفاده می شود تحت فرایند های حرارتی ویژه ای تولید می شوند؛ بنابراین باید مرغوب باشد و جنس مقاومی داشته باشد تا در حرارت آسیب نبیند. پارچه هایی مانند: میکرو، پنبه، تنسیل، بامبو و دیگر پارچه ها برای تولید این روتختی های سه بعدی استفاده می شود. یکی از نکاتی که به افزایش مرغوبیت پارچه روتختی تاثیر دارد کیفیت چاپ آن است؛ که باید با بالاترین کیفیت چاپ شود. اگر قصد چاپ طرح دلخواه بر روی روتختی را دارید باید از عکس با کیفیت بالا استفاده کنید تا طی عملیات چاپ کیفیت آن کاسته نشود.

ابعاد روتختی های سه بعدی چقدر است؟

روتختی های موجود در بازار در ابعاد مختلفی تولید می شوند؛ این روتختی ها در ابعاد استاندارد رویه تشک، روتختی و روبالشتی یک نفره و دو نفره چاپ می شود. ضمن اینکه این طرح ها فقط مخصوص سرویس خواب بزرگسالان نیست و برای سرویس کودکان و نوجوانان نیز چاپ می شود.

مزایای روتختی سه بعدی

روتختی سه بعدی

در این قسمت مقاله قصد داریم مزایای روتختی های سه بعدی را برای شما بگوییم تا از خریدتان اطمینان حاصل کنید.

1. تاثیر مستقیم بر روی دیزاین اتاق خواب

طراحی داخلی یکی از مشکلاتی است که هر خانم و یا آقایی را درگیر خود کرده است؛ امروزه اکثر مردم در اتاق خواب شان کار هم می کنند. پس باید در انتخاب وسایل، انتخاب رنگ، انتخاب طرح و دیگر ملزومات اتاق دقت کنیم. طرح های برجسته و سه بعدی ظاهری زیبا به اتاق خواب تان می دهد و پس از گذشت ساعت های طولانی به دلیل زنده بودن طرح احساس خستگی نمی کنید و جذابیت خاصی برایتان خواهد داشت.

2. چاپ طرح دلخواه

بسیاری از تولید کنندگان سرویس خواب مخصوصا کسانی که در زمینه روتختی سه بعدی فعالیت می کنند به صورت سفارشی نیز کار قبول می کنند و شما می توانید طرح مد نظرتان را برای آن ها بفرستید تا برایتان چاپ کنند. بدین صورت طراحی اتاق خواب تان دقیقا همان چیزی می شود که خودتان می خواهید.

3. کمک به بهبود خواب

شاید کمی عجیب و غیر منتظره باشد اما روتختی های سه بعدی به دلیل رنگ بندی زیبا و طرح دلنشینی که دارد به شما احساس امنیت می دهد و شما را به خواب عمیقی فرو می برد. رنگ های آبی، زرد و سبز به بهبود خواب و خلق و خوی شما کمک می کند. استفاده از طرح های طبیعت و حیوانات می تواند در بهبود خواب شما تاثیر مستقیمی داشته باشد.

معایب روتختی های سه بعدی

پس از گفتن مزایای سرویس خواب سه بعدی نوبت به معایب آن می رسد؛ تحلیل و گفت و گو درباره معایب یک کالا به شما کمک می کند تا مزایای آن را بهتر درک کنید و با دریافت اطلاعات کافی درباره معایب آن دقت خود را در هنگام خرید آن بالا می برید. مهم ترین و اصلی ترین معایب روتختی های سه بعدی شامل موارد زیر است:

1. شستشو سخت و دشوار

شستشو روتختی

یکی از اصلی ترین و مهم ترین معایب روتختی های سه بعدی نحوه شستشوی آن است؛ شما نمی توانید مانند یک ملحفه سفید با آن برخورد کنید و آن را درون ماشین لباسشویی بیندازید یا آن را با دست بشویید بلکه فرمول خاص خود را دارد و باید برای شستشوی آن اطلاعات کافی داشته باشید در غیر این صورت به کالا آسیب می رسانید. برای ثبات رنگ و طرح روتختی باید در همان ماه های اول استفاده آن را با دمای 30 درجه و با درجه ملایم اقدام به شستشوی آن کنید. (به هیچ عنوان برای شستشوی آن از آب داغ استفاده نکنید.)

برای شستن روتختی سه بعدی نباید از پودر های ماشین لباسشویی که دارای دانه های آبی و آنزیم هستند استفاده کنید؛ بهتراست از پودر های سفید رنگ استفاده کنید که کمی ملایم تر هستند. برای خشک کردن آن نیز بهتر است در هوای آزاد آن را پهن کنید تا خشک شود؛ استفاده از خشک کن ماشین لباسشویی به هیج عنوان توصیه نمی شود.

2. انتخاب سخت

روتختی های سه بعدی به دلیل زیبایی زیادی که دارند هنگام خرید فرد را دچار دو دلی می کند؛ بهتراست آگاهانه تصمیم گیری کنید. (برای خرید فقط خودتان همراه همسرتان بروید و یا اگر برای کودکان قصد خرید دارید کودک تان را به همراه تان ببرید در غیر این صورت همراه آوردن افراد دیگر هیچ سودی برای شما ندارند و فقط شما را گمراه می کنند.) با توجه به رنگ اتاق خواب، نور اتاق خواب، رنگ وسایل خریداری شده و غیره انتخاب کنید تا دردسر های بعد از آن برای تعویض یا پس دادن کالا را نکشید.

3. استفاده از دستگاه های بی کیفیت برای چاپ

اگر قصد چاپ سفارشی روتختی سه بعدی را دارید از کیفیت دستگاه چاپ تولیدکننده اطلاعات لازم را کسب کنید؛ دستگاه های بی کیفیت خیلی زود رنگ کار را می برد و ضمن اینکه خروجی خوبی هم به شما نمی دهد؛ بهتراست قبل از سفارش دادن اطلاعات لازم درباره دستگاه های چاپ بدانید تا بتوانید سالیان سال از این روتختی استفاده کنید.

قیمت گذاری روتختی سه بعدی به چه عواملی بستگی دارد؟

با توجه به مواردی که گفته شد فاکتورهای زیادی در تعیین و قیمت گذاری سرویس خواب سه بعدی نقش دارد اما اصلی ترین عوامل آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جنس پارچه به کار رفته در آن
  • کیفیت چاپ طرح
  • الیاف به کار رفته در تولید روتختی
  • تعداد واسطه ها
  • تعرفه فروشنده و تولیدکننده

بهترین راه برای خرید مطمئن با قیمت مناسب پیدا کردن تولید کننده مناسب است؛ که به شما برای یک خرید خوب کمک می کند. بهتراست از تولیدکنندگان به صورت مستقیم خرید کنید تا واسطه ها را حذف کنید.

کلام آخر

در این مقاله به بررسی روتختی های سه بعدی پرداختیم و مزایا، معایب و بهترین جنس پارچه برای تولید آن را بیان کردیم. بنابراین اگر با اطلاعاتی که کسب کردید قصد خرید روتختی دارید می توانید به فروشگاه های اینترنتی سر بزنید و از میان طرح های موجود اقدام به انتخاب کنید یا حتی طرح اختصاصی خودتان را سفارش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *