سرویس خواب

تفاوت ملحفه و محافظ تشک چیست؟ هر کدام چه کاربردی دارد؟

تفاوت ملحفه و محافظ تشک

درگذشته نه چندان دور مردم از ملحفه استفاده می کردند تا تشک زیبا و تمیزی داشته باشند، اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی استفاده از محافظ تشک بسیار رواج پیدا کرده است. احتمالا شما که این مقاله را مطالعه می کنید قبلا از تشک های سنگین استفاده کرده اید و یا در خانه ی بزرگ تر ها پدربزرگ و مادربزرگ ها دیده اید که روی تشک ها را با ملحفه می پوشاندن تا از آلودگی ها و ورود گرد و غبار به تشک جلوگیری کنند. در این مقاله برایتان تفاوت ملحفه و محافظ تشک و مزایای هر یک را بیان کرده ایم، پس ادامه مطلب را از دست ندهید.

ملحفه مانوئل

ملحفه یا ملافه پارچه ای با کیفیت و قیمت مناسب است که کاربردهای بسیار زیادی در زندگی روزمره ما دارد، اصلی ترین کاربرد آن نیز استفاده به عنوان کاور تشک و دوخت روکش بالشت است. اکنون در تمامی سرویس های کامل روتختی ملحفه وجود دارد و جزء اصلی ترین تکه های سرویس خواب است. ملحفه در جنس های مختلف تترون، کتان، تنسل، ابریشم، پنبه و پلی استر پنبه ای در بازار موجود است که هر کدام کاربرد متفاوت خود را دارد.

  • روتختی
  • روکوسنی
  • کاور تشک
  • کاور تخت
  • کاور لحاف
  • رومبلی
  • رو انداز برای تابستان
  • زیر انداز برای تراس
  • و …

لازم به ذکر است محلفه یا ملافه فقط برای سرویس خواب نیست و بسیاری از مردم از این پارچه برای درست کردن دم کنی، دستگیره، زیر سفره ای و … استفاده می کنند.

محافظ تشک مانوئل

محافظ تشک به لایه ای محافظتی گفته می شود که امروزه روی تشک تخت کشیده می شود تا آن را در مقابل رطوبت، آلودگی ها و سایر آسیب ها محافظت کند. همچنین محافظ های تشک به سه دسته دسته بندی از نظر جنس، مصرف و پوشش تقسیم می شوند که خود از نظر جنس به چهار دسته پلی استر، پنبه ای، مخملی و بامبو تقسیم می شوند که هر کدام جذابیت خاص خودش را دارد. از نظر پوشش نیز به دسته های تک وجهی، پنج وجهی و شش وجهی تقسیم می شوند. در ادامه برایتان تفاوت ملحفه و محافظ تشک را ذکر کرده ایم.

  1. تمیزی تشک: یکی از مهم ترین ویژگی های محافظ تشک حفاظت از تشک است، این محافظ بر روی تشک تخت شما قرار می گیرد ضمن اینکه به راحتی جدا می شود و قابلیت شستشو را دارد. بنابراین اگر در منزل قهوه، آب یا چای روی تشک تان ریخت از آنجایی که محافظ تشک ضد آب است می تواند خیال تان راحت باشد که ذره ای تشک تان را کثیف نمی کند.
  2. طولانی تر کردن عمر تشک: این لایه ضد آب تشک تان را از لکه ها، آلودگی ها، رطوبت و سایر آسیب ها حفاظت می کند، بدین ترتیب نیازی به تعویض آن ندارید. این محافظ ها یک لایه جاذب دارند که هر گونه رطوبت را جذب کرده و از خود عبور نمی دهند.
  3. بهداشت تشک حفظ می شود: بدن انسان هنگام خواب عرق می کند و سلول های مرده پوست جدا می شوند و به مرور زمان جذب تشک شده و فرسوده می شوند.
  4. شستشوی آسان: یکی از سخت ترین کارها پاک کردن لک قهوه از روی ملحفه است، شما می توانید با استفاده از محافظ تشک ضمن اینکه تشک تان را از آلودگی ها حفظ کنید آن را به آسانی بکنید و درون ماشین لباسشویی بیندازید تا فورا آن را تمیز کند. محافظ تشک آلودگی ها را عبور نمی دهد و با شستشو طراوت و تازگی حین خواب را به شما می بخشد.
  5. حفاظت از گارانتی تشک: همانطور که می دانید هرگونه لک و یا پارگی روی تشک باعث باطل شدن گارانتی آن می شود، حتی اگر گران ترین تشک با گارانتی دائم العمر را خریداری کنید شرکت سازنده گارانتی آن را باطل می کند. درنتیجه هزینه ای که کردید هدر خواهد رفت.بنابراین بهتراست با خرید محافظ تشک ضدآب خیال خود را راحت کنید.
  6. حفاظت از تشک در برابر جانوران و موجودات: یکی از موذی ترین جانوران که درون تشک زندگی می کنند ساس است، این موجودات هنگامی که شما به خواب فرو رفته اید بدن تان را می گزند که از علائم آن خارش و قرمزی پوست است. محافظ تشک از تشک شما حفاظت می کند و از ورود هرگونه جانور به تشک جلوگیری می کند.

خریدن محافظ تشک مانند خرید گارد برای گوشی مهم است، اگر شما آیفون 13 خریده باشید قطعا بدون گارد و گلس از آن استفاده نمی کنید چرا که می ترسید از دست تان بیفتد یا ضربه بخورد. خرید محافظ تشک هم همین طور است شما کلی برای تشک تان هزینه کردید پس باید از آن به خوبی در برابر قارچ ها، مواد شیمیایی، گرد و غبار، حفاظت کنید.

کالای خواب افرا صنعت نگین آسیا برای شما بهترین کیفیت را ارائه می کند. در این مقاله برای شما تفاوت ملحفه و محافظ تشک را بیان کردیم، شما عزیزان می توانید برای خرید ملحفه، محافظ تشک، حوله تن پوش، حوله حمامی، رو بالشتی، ست رو تختی و … به قسمت فروشگاه سایت مراجعه کنید. منسوجات هتلی افرا صنعت با دو برند افرا و مانوئل عرضه می شود. ما در افرا صنعت سعی کردیم تا با به کار گیری متریال درجه یک در خدمت ارگان ها، هتل ها، اقامتگاه ها و … باشیم.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *