سرویس خواب

تفاوت روتختی و لحاف چیست؟ هر کدام چه کاربردی دارد؟

تفاوت روتختی و لحاف

در گذشته کالای خواب تنوع چندانی نداشت و محدود به تشک بالش و لحاف می شد اما امروزه کالای خواب و صنعت نساجی پیشرفت های بزرگی کرده است به طوری که امروزه دیگر لحاف رقبای زیادی پیدا کرده است. یکی از این رقبا روتختی است که در این بخش نیز قصد داریم به تفاوت لحاف و روتختی بپردازیم و شما را با مزایای و معایب هر یک از آن ها آشنا کنیم؛ پس تا انتها همراه ما باشید.

روتختی ها بخشی از سرویس روختی هستند؛ این این سرویس شامل: رویه کوسن، 4 عدد رو بالشی، ملحفه روی تشک، پتو روتختی و…می باشد. اما جالب است بدانید خود این سرویس های روتختی انواع مختلفی دارند از جمله: روتختی تزئینی، روتختی چهار فصل،‌ روتختی عروس، روتختی بهاره، روتختی کاوری و غیره.از مهم ترین ویژگی های پتو رو تختی می توان به این موضوع اشاره کرد که روتختی دارای دوخت می باشد و طی مرور زمان به ندرت خراب می شود. (الیاف و پارچه پتو روتختی به یکدیگر دوخته شده و شما نمی توانید آن ها را از یکدیگر جداکنید.

تفاوت روتختی و لحاف

مزایای پتو روتختی

  • پتو روتختی دوخت دارد و در هنگام استفاده ثابت می ماند یا به اصطلاح سر نمی خورد.
  • از نظر ظاهری در طول زمان استفاده؛ پتو سرویس روتختی تغییری نمی کند.
  • به دلیل سبک و کم حجم بودن، مرتب کردن تخت خیلی سریع و آسان است.
  • به دلیل داشتن دوخت بسیار شیک و خوش فرم است.

معایب پتو روتختی

  • اگر بخواهید پتو روتختیتان را به هر دلیلی عوض کنید باید کل سرویس خواب تان را تغییر دهید.
  • شست شوی آن دشوار است و باید مطابق با دستورالعمل آن برای شست شوی الیاف آن اقدام کرد تا پتو روتختی خراب نشود.
  • بهترین روش شستشوی آن بردن به خشک شویی ها است.
لحاف مانوئل

لحاف ملحفه ای پر شده از الیاف مختلف است که درون یک رویه یا کاور قرار می گیرد تا بتوانید آن را با سرویس خوابتان ست کنید. کاور لحاف معمولا به شکل یک کیسه دوخته شده است که لحاف خام درون آن قرار می گیرد و شما می توانید به راحتی هر زمان که دل تان خواست طرح آن را عوض کنید و یا آن را شستشو دهید. این نوع کاور ها معمولا یا با زیپ و یا دکمه قابلیت باز و بسته شدن دارند. به زبان ساده تر لحاف تان را درون کاور قرار می دهید و با کشیدن زیپ و یا بستن دکمه ها لحاف زیبایی خواهید داشت. بسته به برند لحاف تان اکثرا در گوشه های داخلی کاور بندهایی وجود دارد که می توانید لحاف را به کاور گره بزنید تا سر نخورد.

مزایای لحاف

  • شست شوی آن راحت است و به راحتی می توانید لحاف و یا کاور آن را به صورت جدا جدا شستشو دهید.
  • امکان تعویض برای آن وجود دارد و هر زمان که دل تان بخواهد می توانید رویه آن را به هر دلیلی تعویض کنید.
  • هزینه بسیار کمتری برای تعویض رویه آن خواهید پرداخت چرا که شما نیاز به خرید لحاف جدید ندارید فقط لازم است کاور جدیدی برای آن تهیه کنید.

معایب لحاف

  • لحاف به صورت 100 درصد ثابت نیست و درون کاور کمی سر می خورد.
  • لحاف ها به طور معمول سنگین تر و حجیم تر از پتو های روتختی هستند.

اصلی ترین تفاوت روتختی و لحاف این است که پتو روتختی یک تکه است اما لحاف شامل دو تکه (لحاف خام، کاور لحاف) می باشد. از دیگر تفاوت های پتو روتختی و لحاف در این است که سرویس های روتختی تنوع بسیار زیاد و طراحی های

زیبایی دارند. بعضی از سرویس‌های روتختی برای لحاف‌ روکش یا کاور جداگانه ای داند تا بتوانید لحاف خود را با سرویس روتختیتان ست کنید که این نشان دهنده‌ کامل‌ تر بودن سرویس‌های روتختی است. از این جهت رو تختی ها به دلیل کامل تر بودن معمولا قیمت بالا تری دارند. لحاف ها معمولا به دلیل الیاف به کار رفته در آن ها برای فصول سرد سال مناسب تر هستند.

استفاده از کالای خواب با کیفیت تاثیر به سزایی در خواب شما دارد؛ بنابراین بهتراست هوشمندانه آن را خریداری کنید چرا که قرار نیست هر ماه آن را تعویض کنید. از طرفی لحاف و روتختی ضمن گرمایشی که دارد نقش بسیار زیادی در زیبایی و دکوراسیون اتاق خواب تان نیز دارد و به این جهت تنوع بسیار بالایی در طرح و رنگ روتختی وجود دارد، بنابراین شما می توانید در طرح های دخترانه، پسرانه، کودکانه، طرح های سه بعدی و … آن را خریداری کنید. امروزه فروشگاه های زیادی وجود دارد که انواع مختلفی از روتختی و لحاف می فروشند اما بهتراست برای خرید سرویس روتختی و لحاف از فروشگاه های معتبر خریداری کنید تا از کیفیت کالا مطمئن باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *