سرویس خواب

تشک ضد حساسیت چیست و چه مزایایی برای سلامتی دارد؟

تشک ضد حساسیت چیست و چه مزایایی برای سلامتی دارد؟

تا به حال درباره تشک های ضد حساسیت چیزی شنیده اید؟ اگر از آن دسته افرادی هستید که نسبت به کالای خواب خود اهمیت زیادی می دهند، احتمالا باید با این نوع تشک آشنا باشید. تشک ضد حساسیت، از متریال خاصی تشکیل شده است تا از بروز آلرژی پوستی یا مشکل تنفسی در افراد جلوگیری کند. این تشک ها به بهبود خواب شما کمک کرده و خواب راحتی را برایتان به ارمغان می آورند. در این مطلب قصد داریم شما را با تشک های ضد حساسیت و مزایای آن برای سلامتی بدن آشنا کنیم تا شما نیز از مزایای این تشک کاربردی و مفید استفاده کنید. با ما همراه باشید.

تشک ضد حساسیت چیست؟

کالای خواب قطعا روی کیفیت خواب ما تاثیر بسزایی دارد و تشک یکی از مهم ترین اقلامی است که همه ما از آن برای خوابیدن بر روی زمین و یا خوابیدن بر روی تخت استفاده می کنید، به هر حال تشک یکی از وسایلی است که برای خوابیدن به آن نیاز دارید.

یکی از مسائلی که برخی از افراد از آن رنج می برند، آلرژی زا بودن ترکیبات و الیافی است که در تولید تشک به کار رفته اند. به نحوی که گاه این متریال باعث ایجاد مشکلات حاد تنفسی و یا بروز عوارض پوستی در بدن فرد می شوند. از این رو تولیدکنندگان برای حل مشکل، اقدام به طراحی و تولید تشک ضد حساسیت زده اند که البته بسیار مورد توجه و استقبال مصرف کنندگان قرار گرفته است.

این تشک، همانطور که از نامش پیداست از مواد ضد حساسیت تشکیل شده است؛ بنابراین شما با استفاده از آن دچار مشکلاتی نظیر خارش، آبریزش بینی، سردرد، حالت تهوع، مشکل تنفسی و غیره نخواهید شد. البته استفاده از متریال ضد حساسیت تنها به تشک محدود نمی شود. امروزه در بازار انواع کالای خواب ضد حساسیت داریم که شما می توانید با توجه به نیاز خود این لوازم را برای بهبود وضعیت خواب تان تهیه کنید.

متریال تشکیل دهنده تشک ضد حساسیت

متریال تشکیل دهنده تشک ضد حساسیت

آن چه که تشک ضد حساسیت را از دیگر انواع تشک متمایز می کند، مواد و الیافی است که در ساخت آن به کار رفته اند. در تولید تشک ضد حساسیت از الیاف کاملا طبیعی استفاده می شود. یعنی هیچ نوع ماده شیمیایی که سبب بروز آلرژی گردد در آن استفاده نشده است. از جمله الیاف طبیعی می توانیم به پارچه های نخی، کشمیر، تنسل، بامبو و… اشاره کرد.

همچنین فوم لاتکس به دلیل خاصیت ضد آلرژی که دارد، در تولید تشک ضد حساسیت بسیار به کار می رود. این متریال ها به گونه ای هستند که باعث می شود تشک قابلیت تنفس پذیری بالایی داشته و هوا به خوبی بین لایه های داخلی آن در جریان باشد. اگر تصمیم به خرید تشک ضد حساسیت دارید، باید از کیفیت متریال به کار رفته در آن مطمئن شوید.

مزایای تشک ضد حساسیت برای سلامتی

تا اینجا احتمالا به خوبی با مزیت اصلی تشک ضد حساسیت آشنا شده اید. تشکی که شما را از هر نوع آلرژی و حساسیتی به دور نگه می دارد. اما برای شناخت بیشتر تشک ضد حساسیت در ادامه به چند مورد از مزایای آن برای سلامتی اشاره خواهیم کرد تا بدین صورت شما را برای استفاده از این تشک ها سوق دهیم:

1. جلوگیری از تنگی نفس و آسم

یکی از بزرگ ترین و خطرناک ترین مشکلات ناشی از استفاده از کالای خواب بی کیفیت که حاوی مواد حساسیت زا هستند، تشدید تنگی نفس و بروز علائم آسم در افراد است. اما مزیت استفاده از تشک ضد حساسیت در این است که شما در طول خواب به هیچ عنوان دچار تنگی نفس نمی شوید. همانطور که اشاره کردیم، این تشک ها قابلیت گردش هوا دارند و پرز یا گردو غبار به خود جذب نمی کنند. همچنین در ساخت آن ها از الیاف طبیعی و مرغوب استفاده شده که ایجاد حساسیت نمی کنند.

2. عدم بروز مشکلات پوستی

کهیر، خارش، سوزش، التهاب، بثورات پوستی و… از جمله علائم آلرژیکی هستند که بر اثر استفاده از تشک و کالای خواب نامرغوب در بدن بروز می کنند. یکی دیگر از مزایای تشک ضد حساسیت در این است که از بروز این مشکلات پوستی در بدن جلوگیری به عمل می آورد.

3. جلوگیری از سردرد

زمانی که کالای خواب امکان تنفس راحت را برای شما ایجاد کند، به دنبال آن، شما دچار مشکلاتی نظیر سردرد، عطسه، سرفه و… نیز نمی شوید. با استفاده از تشک ضد حساسیت شما می توانید از مشکلات این چنینی در امان باشید و بدون نگرانی از سردردهای شبانه، خوابی آرام و راحت را تجربه کنید.

4. جلوگیری از آلرژی های ناشی از کنه و کک

کنه، کک و امثال این ها بر اثر تجمع باکتری ها و میکروب ها روی سطح تشک یا لایه های داخلی آن جذب می شوند. بسیاری از مشکلات پوستی، تنفسی و ناآرامی ها در خواب نیز به واسطه همین جانوران موذی و آلودگی های تشک است. تشک ضد حساسیت این مزیت را دارد که از نفوذ میکروب ها و باکتری ها به خود جلوگیری کند.

در واقع می توانیم بگوییم برخلاف تشک های معمولی که بعد از گذشت مدت زمانی به دلیل تجمع زیاد باکتری ها نیاز به تعویض آن هاست، تشک ضد حساسیت طول عمر و زمان استفاده بیشتری دارد و نیاز نیست شما به سرعت آن را تعویض کنید. همچنین از نیش کنه و کک در امان خواهید بود و دچار مشکلات پوستی و تنفسی بعد از گزیده شدن نیز نخواهید شد.

5. جلوگیری از تعریق

جلوگیری از تعریق شبانه

معمولا روی تشک ضد حساسیت از محافظ یا کاور ضد تعریق می توان استفاده کرد. این محافظ به دلیل گردش هوای خوب از تعریق شبانه جلوگیری می کند و در نتیجه خواب باکیفیت تری را برای شما به ارمغان می آورد. علاوه بر این، این محافظ ها روش نگهداری آسانی دارند و می توانید در هر زمان که تمایل داشته باشید آن ها را شستشو دهید.

6. تاثیر استفاده از بالش ضد حساسیت در کیفیت خواب

علاوه بر تشک، بالشی که از آن برای خواب استفاده می کنیم نیز در کیفیت و عمق خواب ما تاثیر بسیار زیادی دارد. اگر دچار مشکلات تنفسی شدید هستید یا به طور کل تمایل دارید تا از کالای خواب سالم تر و باکیفیت تری استفاده کنید. ما به شما استفاده از بالش ضد حساسیت را پیشنهاد می دهیم.

این محصول بخصوص برای افراد درگیر به آلرژی فصلی بسیار مناسب و کاربردی است. از آن جایی که در تمام طول شب سر و صورت شما به طور مستقیم با بالش در تماس است، باید نسبت به انتخاب بالش حساسیت بیشتری به خرج دهید. اما بالش ضد حساسیت چیست و تفاوت آن با یک بالش معمولی در چیست؟

تفاوت تشک ضد حساسیت با انواع آن

انواع تشک

اگر سلامت شما در هنگام خواب برایتان حائز اهمیت است، ما به شما توصیه می کنیم در کنار بالش ضد حساسیت از یک تشک مناسب نیز استفاده کنید. تشک ضد حساسیت نیز دارای الیاف و ترکیباتی است که به هیچ عنوان برای فرد ایجاد حساسیت نمی کنند. الیافی مانند پشم و پنبه درجه یک جزء الیاف طبیعی و مرغوبی هستند که می توان به کمک آن ها بهترین نوع تشک ضد حساسیت را تولید کرد.

مهم ترین تفاوت های موجود میان این تشک با انواع تشک در متریال آن هاست. گیاهی و طبیعی بودن متریال این تشک هاست که آن را خاص و متمایز کرده است. همچنین به واسطه همین ترکیبات طبیعی، محصول تولید شده نیز دارای طول عمر بیشتری است. مشکلات تنفسی و پوستی برای کاربران ایجاد نمی کند و معمولا طول عمر بیشتری نیز دارد.

نتیجه گیری

در این مطلب با ویژگی های تشک های ضد حساسیت آشنا شده اید؛ در صورتی که سیستم ایمنی بدن تان ضعیف است و با کوچک ترین چیزی انواع آلرژی به سراغ تان می آید باید نسبت به تهیه کالای خواب ضد حساسیت برای خود اقدام کنید. در صورتی که قصد خرید سرویس خواب ندارید می توانید با تهیه کاور تشک از ورود مواد محرک به تشک تان جلوگیری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *