هتلداری

10 مورد از بزرگترین و مجلل ترین هتل های ایران

بزرگترین هتل ایران

گردشگری یکی از صنایع مهم و در حال پیشرفت در همه کشور ها، به خصوص ایران به شمار می آید. یکی از راه های توسعه این صنعت، ساخت هتل های لوکس و مجهز و ارائه خدمات با کیفیت است. به طوری که بتوان رضایت مهمانان را به خود جلب کرده و موجب افزایش نرخ ورود گردشگران به ایران شد. ما در این مطلب قصد داریم 10 مورد از بزرگترین هتل های ایران را به شما معرفی کنیم. پس تا پایان همراه ما باشید تا با جاذبه های این هتل ها آشنا شوید.

قوانین هتل ها ممکن است در همه جا یکسان نبوده و متاثر از فرهنگ هر کشوری باشد. حتی بر اساس درجه بندی هتل ها نیز امکانات تفریحی و رفاهی متفاوت است. همانطور که می دانید بهترین هتل ها از نظر خدمات و امکانات رفاهی و تفریحی هتل های 5 ستاره هستند. اما از میان همین هتل های 5 ستاره برخی بیشتر از بقیه زبان زد هستند. از این رو ما نیز در ادامه قصد داریم به معرفی 10 هتل برتر ایران پرداخته و ویژگی های آن ها را بیان کنیم. این 10 هتل برتر در ایران به ترتیب از شماره 10 تا 1 عبارتند از:

10. هتل ترنج کیش

بزرگترین هتل ایران

کیش یکی از شهر های توریستی در ایران محسوب می شود و جاذبه های گردشگری زیادی دارد. زیبایی طبیعی در کنار آب و هوای بسیار خوب این منطقه توانسته است در طول سال مهمانان و گردشگران زیادی را به خود جذب کند. با توجه به حجم بالای مسافران به این منطقه، هتل های زیادی در نواحی مختلف آن تاسیس شده است.

این هتل ها در سطوح مختلف پنج ستاره، چهار ستاره و غیره بوده و امکانات مختلفی دارند. اما بزرگترین هتل ایران در کیش، هتل ترنج است. این هتل اولین هتل دریایی ایران بوده و جزء گران ترین هتل های ایران نیز به شمار می رود. هتل ترنج کیش دارای دو فاز ساحلی و دریایی است. در فاز دریایی این هتل اتاق هایی با پنجره های شیشه ای وجود دارد که می توان از طریق آن ها اعماق دریا را مشاهده کرد.

در فاز ساحلی نیز رستوران و کافی شاپ های سنتی و مدرنی وجود دارد که افراد با هر سلیقه ای می توانند دقایقی را با آرامش به صرف نوشیدنی مورد علاقه خود بپردازند. هتل ترنج کیش اتاق های مختلفی مانند اتاق فلت، اتاق یک خوابه رویال و اتاق یک خوابه VIP دارد. همچنین در دکوراسیون این هتل بیشتر از طرح ها و نقوش ایرانی اصیل مانند بته جقه استفاده شده است. در طول سال افراد مختلف از اقصی نقاط ایران و جهان برای تفریح و استراحت به این هتل سفر می کنند.

9. هتل سورینت مریم کیش

هتل سورینت مریم کیش

همانطور که در ابتدا گفتیم کیش به دلیل موقعیت جغرافیایی و شرایط طبیعی خود در فصول مختلف پذیرای مهمانان و مسافران زیادی است. به همین دلیل تعداد هتل های لوکس موجود در این شهر بیشتر از سایر مناطق خواهد بود. هتل سورینت مریم کیش، یکی دیگر از هتل های بزرگ و مجلل در ایران است. این هتل چهار ستاره بوده و دارای معماری باروک اروپایی است. مهم ترین مزیت این هتل نزدیک بودن به دریا و همچنین قرار گرفتن در مجاورت مراکز خرید های لوکس مانند زیتون، مروارید و سارینا است. همچنین این هتل دارای امکاناتی مانند اینترنت رایگان، رستوران شیک با انواع غذاهای ایرانی و خارجی، اتاق بازی، کافی شاپ، تاکسی سرویس، اتاق جلسات، گیم نت، مینی بار و غیره می باشد.

8. هتل پارسیان آزادی تهران

بزرگترین هتل ایران

هتل پارسیان آزادی تهران از جمله بزرگترین هتل های موجود در ایران است. هر چند این هتل بسیار قدیمی بوده اما از زیبایی و اصالت آن چیزی کم نشده است. افراد زیادی برای حضور در جلسات کاری و همایش های مختلف به این هتل مراجعه می کنند. البته این هتل در سال های قبل توسط کارشناسان خبره از سوئیس، ایتالیا و چین مورد بازسازی و تعمیر قرار گرفته است. هتل پارسیان آزادی تهران 25 طبقه دارد و جزء هتل های پنج ستاره ایران به شمار می رود. از دیگر ویژگی های منحصر به فرد هتل پارسیان تهران این است که تمامی قسمت های مختلف این هتل زیبا و لوکس مجهز به سیستم یکپارچه صرفه جویی در مصرف انرژی و آب است. جالب است بدانید این هتل اولین هتل دوستدار طبیعت و محیط زیست در ایران و همچنین اولین اکو هتل یا هتل سبز ایران نامگذاری شده است.

7. هتل کایا لاله تبریز

بزرگترین هتل ایران

هتل کایا لاله در شهر تبریز از جمله هتل های نوساز و بزرگترین هتل های ایران به شمار می آید. این هتل توسط یک سرمایه گذار ترکی در شمال غربی تبریز و در کنار مرکز خرید پارک لاله تبریز ساخته شده است. هتل کایا دارای 220 اتاق و همچنین امکاناتی از قبیل سالن های ورزشی، سالن یوگا، سالن ماساژ، رستوران های شیک، کافی شاپ ها، مرکز سلامت، استخر، سونا و غیره است. اغلب افرادی که در این هتل اقامت داشته اند، خاطرات شیرینی را بسیار شبیه به اقامت در سواحل اندونزی تجربه کرده اند. علاوه بر این ها این هتل دارای ده ها سالن بزرگ برای برگزاری مراسمات مختلف مانند عروسی است.

6. هتل زندیه شیراز

هتل زندیه شیراز

شیراز یکی از شهر های تاریخی ایران است که جاذبه های گردشگری فراوانی دارد. این شهر نیز مانند سایر شهر های توریستی دارای هتل ها و اقامتگاه های مختلفی برای پذیرایی از مهمانان و مسافران است. از جمله هتل زندیه شیراز که قدیمی ترین و بزرگترین هتل ایران شناخته می شود. این هتل دارای اتاق های مختلفی مانند اتاق های دو تخته، سوئیت زندیه، سوئیت لوکس، سوئیت ماه عسل و غیره می باشد. هر کدام از این اتاق ها از نمایی متفاوت برخوردار هستند؛ به عنوان مثال چشم انداز سوییت زندیه به سمت دروازه قرآن شیراز و ارگ کریم خان می باشد. از جمله امکاناتی که این هتل دارد برخورداری از حمام های سنتی بازسازی شده ای است که افراد برای برگزاری مراسم های مختلف مانند حمام عروسی و یا حمام زایمان استفاده می کنند.

هتل قصر طلایی، دارای 357 اتاق است که تمامی امکانات و تجهیزات مورد نیاز افراد را دارد. مواردی مانند تهویه مناسب، مینی بار، اینترنت وای فای، حمام و غیره از جمله این امکانات هستند. رستوران این هتل نیز، دارای امکاناتی مانند، بهترین سرآشپز های ایرانی برای طبخ انواع غذا های ایرانی و خارجی، کافی شاپ، سونا و جکوزی، استخر، آرایشگاه، فروشگاه و غیره می باشد.

 5. هتل یاکاموز اردبیل

هتل یاکاموز اردبیل

هتل یاکاموز بزرگترین هتل ایران و اولین هتل پنج ستاره شهر اردبیل محسوب می شود. این هتل دارای اتاق های مختلفی مانند اتاق دو تخته دبل، اتاق ویژه معلولین، لاکچری فیستا، رویال کانکت و غیره می باشد. مهم ترین ویژگی این هتل لوکس، موقعیت جغرافیایی بسیار عالی آن و دسترسی راحت به مراکز خرید، گردشگری و تفریحی است. این هتل نیز مانند سایر هتل های بزرگ ایران امکانات متنوعی را با کیفیت بالا با کمک شرکت های تامین کننده تجهیزات هتلی در اختیار مسافران و مهمانان خود قرار می دهد.

4. هتل عباسی اصفهان

هتل عباسی اصفهان

اصفهان از جمله شهر های زیبا و تاریخی در ایران است که سالانه گردشگران زیادی به آنجا سفر می کنند. بنابراین هتل های مختلفی در این شهر برای پذیرایی از مسافران تاسیس شده است. بزرگترین هتل ایران به نام هتل عباسی هم در این شهر قرار دارد. جالب است بدانید این هتل در دوران شاه سلطان حسین صفوی تاسیس شده و دارای قدمتی حدود 300 سال است. معماری این هتل به سبک قاجاری و صفوی بوده و اتاق ها نمایی به سمت مدرسه چهارباغ دارند. هتل عباسی اصفهان یکی از کهن ترین هتل های جهان محسوب می شود اما همچنان توانسته با ارائه امکانات بروز و خدمات با کیفیت، مهمانان زیادی را به خود جذب کند. امکاناتی از جمله سونا، استخر، سالن بدنسازی، سالن ماساژ، سفره خانه ها و رستوران های مختلف، کافی شاپ، تالار های چند منظوره و غیره توسط این هتل ارائه می شود.

3. هتل قصر طلایی مشهد

مشهد نیز به عنوان یکی از پر مسافر ترین شهر های کشور و به عنوان قطب مذهبی ایران دارای هتل های مجلل و مجهزی است. از این رو هتل های مشهد به عنوان بزرگ ترین و مجلل ترین هتل های ایران در این لیست به چشم می خورند. اما یکی از بلند ترین و مجلل ترین هتل های شهر مشهد، هتل قصر طلایی است که حتی از دور ترین نقاط هم قابل دیدن است. از مهم ترین ویژگی های هتل قصر طلایی به عنوان یکی از بهترین هتل های مشهد، موقعیت مکانی مناسب آن و نزدیکی به حرم مطهر است که به همین دلیل به فرودگاه، ایستگاه راه آهن و پایانه اتوبوس رانی نیز بسیار نزدیک است. در صورتی که قصد دارید تا حرم مطهر قدم بزنید، می توانید این مسافت را با 15 دقیقه پیاده روی طی کنید.

2. هتل مجلل درویشی مشهد

بزرگترین هتل ایران

در میان همه هتل های لوکس موجود در ایران، شاید بتوان گفت هتل مجلل درویشی مشهد از جمله لوکس ترین و مجلل ترین هتل های ایران است. هتل درویشی در شمال غربی مشهد واقع شده و جزء هتل های پنج ستاره محسوب می شود. این هتل دارای معماری هندی، رومی، چینی، مصری و عربی است که تلفیقی از معماری پیش و پس از اسلام به شمار می آید. از جمله ایده هایی که در این هتل به کار رفته، نام گذاری اتاق ها به اسامی خاصی مانند کویین، امپریال، دوبلکس ایران اسلام، پنت هاوس اسپا، دوبلکس هند، دوبلکس عرب و غیره است. این هتل هم در ارائه خدمات مختلف و با کیفیت مانند سالن های ورزشی، سالن های پذیرایی، رستوران ها و کافی شاپ های سنتی و مدرن از سایر هتل ها عقب نمانده است.

1. هتل اسپیناس تهران

هتل اسپیناس تهران

از هتل اسپیناس تهران نیز می توان به عنوان بزرگترین هتل ایران نام برد. این هتل به نام یکی از قله های شمالی ایران در مجاورت کوه های البرز نامگذاری شده است. هتل اسپیناس دارای 20 طبقه بوده و در آن امکانات مختلفی از قبیل اتاق رویال، اتاق استاندارد، سوئیت پرزیدنت و غیره وجود دارد. رستوران های موجود در این هتل، انواع غذا های ایرانی و بین المللی را با کیفیتی بسیار بالا و طعمی اصیل به مهمانان ارائه می دهند. بسیاری از مهمانان خارجی مانند ورزشکاران و مقامات سیاسی که به ایران سفر می کنند، در این هتل پنج ستاره اقامت خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *