خواب و سلامتی

بالش ضد حساسیت چیست و چه تاثیری بر روی خواب دارد؟

تاثیر بالش ضد حساسیت بر روی خواب

بالش یکی از تجهیزات کامل کننده سرویس خواب بوده است که تاثیر بسیار زیادی در خواب خوب تان خواهد داشت؛ همانطور که می دانید هر انسان به صورت حدودی در طول شبانه روز بین 7 تا 12 ساعت خود را به خواب اختصاص می دهد تا بتواند برای ادامه فعالیت های روزانه خود سرشار از انرژی باشد اما افرادی که از آلرژی رنج می برند خواب خوبی نخواهند داشت. به همین جهت قصد داریم شما را با ویژگی های بالش ضد حساسیت آشنا کنیم و بگوییم چه تاثیر بی نظیری بر روی کیفیت خواب تان می تواند داشته باشد. با ما همراه باشید و ادامه این مطلب را از دست ندهید.

بالش ضد حساسیت چیست؟

بالش یکی از ملزومات اساسی در سرویس خواب بوده که می تواند سبب خواب خوب و یا بیدار خوابی شما شود. این مطلب مختص افرادی که از آلرژی فصلی و یا حساسیت رنج می برند است، چرا که مواد داخلی و متریال های این بالش به گونه ای طراحی شده اند تا هرگونه آلرژی را از شما دور کرده و خواب خوبی را برایتان رغم بزند. برخی از محققان و متخصصین بر این باورند که شرایط مرطوب و گرم اتاق سبب افزایش و پراکنده شدن گرد و غبار ها شده و آلرژی افراد را تشدید می کند. بدین منظور باید به شما بگوییم بالش هایی که در اتاق خواب استفاده می کنید نیز از این قضیه مستثنا نیستند و گرد و غبار روی آن ها را خواهد گرفت. به طور معمول از جمله علائم حساسیت را می توان به خارش، عطسه، سرفه، بیماری های تنفسی و آبریزش بینی اشاره کرد.

بالش ضد حساسیت

اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که از آلرژی های فصلی رنج می برید باید در هنگام خرید بالش نهایت دقت را داشته باشید و بهتر است از نوع ضد حساسیت آن را خریداری کنید تا بدین صورت به آلرژی تان پایان بخشید. بالش های ضد حساسیت مجهز به یک لایه پارچه هستند که به خوبی گرد و غبار را به خود جذب کرده و چیزی را روی سطح بالش باقی نمی گذارد. این بالش ها معمولا به رنگ سفید، مواد غیر قابل بازیافت، متریال با کیفیت و درجه یک تولید می شوند تا بهترین محصول را به شما ارائه کنند.

مزایای بالش ضد حساسیت چیست؟

همانطور که از نام بالش های ضد حساسیت مشخص است مزایای بسیار زیادی دارد که در ادامه این مطلب به بررسی هر کدام آن ها خواهیم پرداخت. برخی از مزایا و ویژگی های این بالش ها عبارتنداز:

  1. این بالش ها به دلیل ساختاری که دارند به عنوان بالش های طبی نیز شناخته می شوند و در زمان خواب بیشترین حمایت را از شانه و گردن تان خواهد داشت. علاوه بر حمایت بالش مناسب بر بدن می تواند باعث کاهش درد ها و ناراحتی های ستون فقرات و کمرتان شود.
  2. بالش های ضد حساسیت برای افرادی که دچار مشکلات تنفسی و یا آلرژی هستند مانند یک معجزه گر عمل خواهد کرد و راه کار مناسب و حرفه ای برای درمان این نوع بیماری محسوب می شود. (این مورد مهم ترین ویژگی این بالش ها محسوب شده و دلیل اصلی انتخاب آن از میان هزاران بالش است.)
  3. این بالش ها از مواد و الیاف با کیفیتی تولید شده اند و به همین دلیل افرادی که از این بالش ها استفاده می کنند خواب خوبی خواهند داشت و پس از بیدار شدن دیگر احساس بدن درد و کوفتگی نخواهید داشت.
  4. بالش های ضد حساسیت به دلیل طراحی و شکل ظاهری که دارند نوعی بالش طبی هوشمند محسوب شده و به دلیل نرمی مناسبی که دارد به صورت خودکار سر فرد را در بهترین حالت نگه داری می کند و جالب است بدانید این بالش ها به دلیل متریالی که دارند پیری پوست را نیز به تعویق می اندازند و شما می توانید به سادگی از این بالش ها استفاده کنید.
  5. اگر در هنگام خواب از بالش های ضد حساسیت استفاده می کنید باید به شما تبریک بگوییم؛ چرا که کمترین فشار به گردن تان وارد نخواهد شد و در نتیجه به مرور زمان گرفتگی ها و آرتروز گردن تان را به تعویق می اندازد.

بالش های ضد حساسیت با چه الیافی پر می شوند؟

متریال بالش های ضد حساسیت

بالش های ضد حساسیت به دلیل خاصیت هایی که دارد از الیاف متنوعی پر می شود بنابراین شما باید با توجه به شرایط و نوع حساسیتی که دارید نسبت به خرید بالش ضد حساسیت تان اقدام کنید. بدین منظور لازم است هنگام خرید با افراد مجرب و یا پزشک تان مشورت کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید. اگر بخواهیم به صورت کلی بگوییم بالش های ضد حساسیت از الیاف زیر پر می شوند:

  1. بالش طبی ضد آلرژی
  2. بالش پر ضد حساسیت
  3. بالش میکروفایبر ضد آلرژی
  4. بالش پر قو ضد آلرژی
  5. بالش میکروژل ضد حساسیت
  6. بالش پنبه ای ضد حساسیت

نحوه شستشو بالش های ضد حساسیت چگونه است؟

در اکثر موارد شستشو این نوع بالش ها با روش خاصی انجام می شود؛ برخی از این بالش ها قابلیت شستشو در ماشین لباسشویی را دارند اما نکته ای که باید به آن دقت کنید این است که حواستان به دمای آب باشد و قبل از شستشو دفترچه محصول آن را مطالعه کنید تا آسیبی به بالش تان وارد نشود. دقت کنید چرا که برخی از بالش های ضد حساسیت قابل شستشو نیستند و شما باید هر هفته روکش آن را جدا کنید و نسبت به شستشو آن اقدام کنید.

چه کسانی می توانند از بالش های ضد حساسیت استفاده کنند؟

خواب راحت

به طور معمول استفاده از این بالش ها برای افرادی که از مشکلات تنفسی رنج می برند مناسب است و می توانند با استفاده از آن نسبت به درمان آلرژی شان اقدام کنند. اگر کودک خردسال، فرد میانسال و یا نوجوان حساسی دارید می توانید برای آن ها از این نوع بالش ها تهیه کنید چرا که این افراد ریه و پوست حساسی دارند و به سادگی دچار آسیب می شوند.

کلام آخر

به صورت کلی خرید کالای خواب از اهمیت فراوانی برخوردار است و باید در هنگام خرید آن نهایت دقت را داشته باشید چرا که در صورت خرید اشتباه می توانید آسیب ها جبران ناپذیری را به بدن تان برسانید. از این جهت توصیه می کنیم حتما از مکان های معتبر نسبت به خرید آن اقدام کنید تا کالای اصل را خریداری کنید. امیدواریم از این مطلب آگاهی لازم را کسب کرده باشید شما می توانید جهت خرید کالا خواب معتبر به سایت افرا مراجعه کنید.

سوالات متداول

از کجا متوجه ضد حساسیت بودن بالش بشویم؟

جالب است بدانید بالش های ضد آلرژیک دارای گواهینامه هستند تا بدین صورت اصالت کالا را به حضور شما برسانند.

بهترین روش شستشو بالش های ضد حساسیت چیست؟

اگر قصد دارید نسبت به شستشو این بالش ها اقدام کنید لازم است دفترچه راهنمای آن را به خوبی مطالعه کنید و مطابق با روش گفته شده عمل کنید. در صورتی که اجازه شستشو کل بالش را نداشتید می توانید رویه آن را باز کنید و نسبت به شستشو آن اقدام کنید.

چند بار در سال می توانیم نسبت به شستشو این بالش ها اقدام کنیم؟

اگر بالش شما روکش یا لایه ضد حساسیت دارد و قابلیت جدا شدن از بالش را برایتان فراهم کرده است؛ می توانید هفته ای یکبار نسبت به شستشو آن اقدام کنید تا تمامی آلودگی ها را از سطح آن پاک کنید.

بالش های ضد حساسیت برای چه افرادی مناسب است؟

تمام افرادی که از آلرژی رنج می برند می توانند نسبت به تهیه این بالش اقدام کنند. حتی اگر آلرژی خفیفی دارید می توانید با تهیه این بالش ها نسبت به درمان خود اقدام کنید.

هر چند سال باید روبالشی مان را تعویض کنیم؟

سعی کنید هر دو سال یکبار بالش تان را تعویض کنید و در صورت لزوم از بالش های ضد حساسیت استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *