عمومی

انواع کاغذ دیواری در دکوراسیون داخلی

انواع کاغذ دیواری

کاغذ دیواری ها یکی از پوشش های زیبا برای دیوار ها است که انواع مختلفی دارد و شما می توانید بر اساس جنس، طرح، سبک و … آن ها را دسته بندی کنید و بهترین آن را برای منزل تان برگزیند. از این رو اگر قصد خرید کاغذ دیواری را دارید ما برایتان این مقاله را تهیه کرده ایم تا به شما در خرید کاغذ دیواری کمک کنیم؛ پس تا انتها همراه ما باشید.

  1. کاغذ دیواری کاغذی
  2. کاغذ دیواری PVC با روکش وینیل
  3. کاغذ دیواری نانو
  4. کاغذ دیواری بافت دار یا مخملی
  5. کاغذ دیواری نانوون

1. کاغذ دیواری کاغذی

اگر به دنبال کاغذ دیواری ارزان قیمت هستید؛ ما به شما پیشنهاد می کنیم نگاهی به کاغذ دیواری های کاغذی بیندازید؛ این کالا می تواند تا سه الی چهار سال دوام بیاورد اگر اهل تغییر و تحول هستید و می خواهید هر دو الی سه سال کاغذ دیواری منزل تان را تعویض کنید به شما پیشنهاد می کنیم تا از این محصول استفاده کنید چرا که قیمت آن نیز به صرف است.

اما نکته ای که در این باره باید بدانید میزان ضخامت این کاغذ دیواری است که بسیار نازک است و به راحتی پاره می شود؛ بنابراین لازم است در حفظ و نگهداری آن کوشا باشید. این کاغذ دیواری از جنس کاغذ است پس نباید به آن رطوبت برسد ؛ پس لازم است برای تمیز کردن کاغذ دیواری از دستمال خشک استفاده کنید تا مانع رسیدن رطوبت به آن شوید. و در آخر اگر می خواهید برای تغییر دکوراسیون منزل یا محیط کارتان زیاد هزینه نکنید می توانید این محصول را انتخاب کنید.

2. کاغذ دیواری PVC با روکش وینیل

انواع کاغذ دیواری

PVC با روکش وینیل یکی از بهترین جنس های کاغذ دیواری است که شما می توانید تهیه کنید. این کاغذ دیواری به دلیل تنوع و کیفیت بالا طرفداران بسیار زیادی دارد و از جمله ضد آب بودن آن دست شما را در تمیزکاری باز می گذارد. از جمله دیگر ویژگی ها و مزیت های آن می توانیم به قابلیت شستشو، تنوع رنگبندی و طرح، کیفیت بالای آن در برابر ساییدگی و خراشیدگی اشاره کرد.

پس اگر کودکی در منزل دارید می توانید با خیال راحت از این کاغذ دیواری ها خریداری کنید و بابت لکه ها و کثیفی های آن خیال تان راحت باشد چرا که می توانید به آسانی سخت ترین لکه ها را از روی آن پاک کنید. قیمت کاغذ دیواری PVC با روکش وینیل با توجه به کیفیت بالایی که دارد نسبت به سایز کاغذ دیواری ها کمی بالاتر است؛ اما از بابت کیفیت آن خیال تان راحت باشد شما می توانید تا 20 سال از این کاغذ دیواری استفاده کنید.

3. کاغذ دیواری نانو

پس از بررسی انواع کاغذ دیواری نوبت به معرفی کاغذ دیواری نانو می رسد؛ از ویژگی های این کاغذ دیواری می توان به ضد آب بودن، مقاومت بالا در برابر خراشیدگی و سایش، قابلیت شستشو و… اشاره کرد. تقریبا ویژگی های این کاغذ دیواری مانند کاغذ دیواری PVC است. اما دیگر ویژگی و برتری این کاغذ دیواری عایق بودن صدا و گرما است؛ شما می توانید با خرید این کاغذ دیواری می توانید صدای همسایه دیوار به دیوارتان را کاهش دهید. ضمن اینکه این کاغذ دیواری سازگار با محیط زیست است و موجب حساسیت یا آلرژی در افراد نمی شود. قیمت کاغذ دیواری نانو نسبت به PVC بالاتر است.

4. کاغذ دیواری بافت دار یا مخملی

کاغذ دیواری مخمل

کاغذ دیواری بافت دار یا مخملی مناسب برای منازل و یا هتل هایی است که سبک کلاسیک دارند؛ امروزه بسیاری از افراد این کاغذ دیواری را به نام کاغذ دیواری مخملی می شناسند. این کاغذ دیواری در دو جنس پارچه ای و پلاستیکی در بازار موجود است؛ ضمن اینکه امروزه از این جنس کاغذ دیواری تنوع بسیار بالایی در طرح و رنگ آن دارد. این کاغذ دیواری قابل شستشو نیست اما مقاومت بسیار بالایی در برابر سایش و خراشیدگی دارد. به دلیل کیفیت بالایی که دارد این کاغذ دیواری نیز از قیمت بالایی برخوردار است.

5. کاغذ دیواری نانوون

اگر از دوستداران طبیعت هستید و می خواهید در فضایی الهام بخش از طبیعت زندگی کنید پیشنهاد ما به شما استفاده از این کاغذ دیواری ها است. در تهیه این کاغذ دیواری از الیاف مصنوعی و طبیعی استفاده شده است و از جمله ویژگی های بارز آن می توان به ضد حساسیت بودن، سازگار با طبیعت و … اشاره کرد. از لحاظ قیمت نیز از انواع کاغذ دیواری ها کمی گران تر است.

  1. طرح گلدار
  2. طرح داماسک
  3. طرح ساده
  4. طرح سه بعدی
  5. طرح انتزاعی

1. طرح گلدار

انواع کاغذ دیواری

یکی از محبوب ترین طرح ها برای انواع کاغذ دیواری کاغذ دیواری گلدار است؛ مشاهده گل احساس طراوت و تازگی را به بیننده انتقال می دهد. به همین دلیل است که این طرح از کاغذ دیواری سالیان سال است که در بازار کاغذ دیواری دیده می شود. این طرح هیچ گاه از مد نمی افتد و شما می توانید در دسته بندی طرح های مدرن از آن استفاده کنید اگر دکوراسیون منزل تان سبک مدرن است از این طرح غافل نشوید. شما می توانید از این طرح در اتاق خواب، اتاق نشیمن، سالن پذیرایی، سالن آرایشی و یا حتی فروشگاه تان استفاده کنید.

2. طرح داماسک

طرح داماسک

یکی از زیباترین طرح ها برای کاغذ دیواری طرح داماسک است؛ این طرح قدمت دیرینه در تاریخچه کاغذ دیواری دارد و امروزه به دلیل لوکس بودن آن می توانید در اکثر سالن های زیبایی، مزون ها و … آن را مشاهده کنید. این طرح در دسته کاغذ دیواری های کلاسیک قرار دارد و اگر سبک منزل یا محیط کاری تان کلاسیک است می توانید از این طرح استفاده کنید. همچنین اگر علاقه به لوکس بودن دارید و می خواهید در میان جمع بدرخشید از این طرح در دکوراسیون تان استفاده کنید؛ این طرح احساس وقار و اصالت را به فضا می بخشد.

3. کاغذ دیواری ساده

پس از معرفی انواع کاغذ دیواری ها حال نوبت به طرح ساده آن است؛ شما می توانید از کاغذ دیواری های ساده و تک رنگ در اتاق پذیرایی، اتاق خواب، اتاق کار، سالن جلسات و .. استفاده کنید و نهایت لذت را از آن ببرید. ضمن اینکه کاغذ دیواری های ساده هزینه تقریبا مناسبی دارند و شما می توانید به جای رنگ کردن از کاغذ دیواری های تک رنگ استفاده کنید. شما به کمک روانشناسی رنگ ها می توانید در دیوارهای غیر شاخص و .. خطای دید ایجاد کنید و فضایی زیبا و منحصر به فرد برای خودتان داشته باشید. از این کاغذ دیواری می توانید در هر سبک دکوراسیون استفاده کنید.

4. کاغذ دیواری سه بعدی

3 بعدی

یکی از انواع کاغذ دیواری ها می توان به کاغذ دیواری سه بعدی اشاره کرد. این کاغذ دیواری به دلیل ویژگی های منحصر به فرد خود مخاطبان و دوستدار خاص خود را دارد. استفاده از این طرح ها می تواند تاثیر به سزایی در طراحی داخلی منزل یا محیط کاری شما داشته باشد. شما می توانید در آشپزخانه، اتاق خواب، حمام، سرویس بهداشتی و … از این کاغذ دیواری استفاده کنید. از جمله ویژگی های این کاغذ دیواری می توان به بزرگ تر نشان دادن فضای کوچک اشاره کرد؛ اگر می خواهید فضای منزل تان را بزرگ تر نشان دهید می توانید از این طرح ها استفاده کنید و خطای دید ایجاد کنید. اگر روحیه هنری نیز دارید می توانید از کاغذ دیواری های سه بعدی با طرح های انتزاعی استفاده کنید.

  1. کاغذ دیواری با الگوهای متمایز: این کاغذ دیواری ها را به سرعت می شود نصب کرد اما طرح و نقش آن است که این کاغذ دیواری را نسبت به بقیه متمایز کرده است. از جمله الگوهای آن به صورت افقی و عمودی تولید شده و در بازار به فروش می رسد. (اگر سقف اتاق تان کوتاه است از کاغذ دیواری با الگوی عمودی استفاده کنید اما اگر سقف آن بلند است از الگوهای افقی استفاده کنید.)
  2. کاغذ دیواری متال و فلز: این مدل از کاغذ دیواری دارای ویژگی فلزی بازتابنده است و قسمت تاریک اتاق را روشن نگه می دارد. در ساخت این محصول از ورقه های فلزی (طلا، مس و نقره) بسیار نازک استفاده می کنند.
  3. کاغذ دیواری وینیل چسبیده: این کاغذ دیواری درست در پشت آن چسب های قوی طراحی شده است که پس از جدا کردن نوار پشت آن می توان به سادگی آن را نصب کرد. انواع مختلف این کاغذ دیواری شامل وینیل با پشت کاغذ، وینیل پشت پارچه، وینیل سخت، وینیل مقاوم در برابر رطوبت و … اشاره کرد.
  4. کاغذ دیواری قابل شستشو: برخی از کاغذ دیواری ها قابلیت شستشو دارند و این مزیت دلیل انتخاب آن برای مادرانی است که بچه کوچک در منزل دارند. لازم به ذکر است این کاغذ دیواری ها قابلیت شستشو دارند اما شما نباید از شوینده های خیلی قوی یا اسفنج زبر استفاده کنید چرا که می توانید به بافت و رنگ آن آسیب بزنید.
  5. کاغذ دیواری الیاف طبیعی: اگر شما نیز دوستدار طبیعت هستید این کاغذ دیواری مناسب شماست چرا که در تولید آن از نخ های نازک و پنبه ای از گیاهان طبیعی ساخته شده است. شما می توانید به کمک یک چسب قوی چندین سال از این کاغذ دیواری استفاده کنید.
  1. قبل از خرید هر گونه کاغذ دیواری برای هر مکانی سرچ کنید و یا در بازار جستجو کنید تا انواع مدل های آن رنگبندی و طرح های آن را مشاهده کنید تا بهترین تصمیم گیری را انجام دهید.
  2. رنگی که انتخاب می کنید باید با رنگ اتاق خواب، اتاق پذیرایی و … مطابقت داشته باشد.
  3. توجه کنید در اتاق ها و اتاق پذیرایی یک هماهنگی رنگ و یا طرح داشته باشید تا هر قسمت خانه به اصطلاح پرت نشود.
  4. سعی کنید در انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک جنس ضدآب خریداری کنید چرا که کودکان بسیار کنجکاو هستند و با دست های رنگی خود می توانند در عرض چند دقیقه کل اتاق خود را رنگ کنند.
  5. قبل از خرید انواع کاغذ دیواری باید دیوار ها را به طور دقیق اندازه گیری کنید تا فروشنده بتواند مقداری که لازم است را به شما بدهد.
  6. می توانید به عنوان تست تکه ای کوچک از کاغذ دیواری را از فروشنده بگیرید؛ آن را در محل مورد نظر نصب کنید تا از انتخاب طرح و یا رنگ آن اطمینان حاصل کنید.
  7. برای چسباندن و نصب کاغذ دیواری بهتر است از خود فروشنده بخواهید تیم حرفه ای و مجرب خود را بفرستد تا به بهترین شکل کاغذ دیوای هایتان نصب شود.
  8. تمیز کردن کاغذ دیواری کار دشواری است ( زمانی که کاغذ دیواری خریداری می کنید پشت آن نحوه شستشو و از بین بردن لک ها بر روی آن ذکر شده؛ آن را نزد خود نگهداری کنید)
  9. بهتر است از کاغذ دیواری هایی استفاده کنید که قابلیت سازگاری با محیط زیست را دارند.
  1. قابلیت شستشو داشته باشد تا بتوانید به راحتی لک های روی آن را از بین ببرید.
  2. نسبت به نور خورشید مقاوم باشد و رنگ آن به مرور زمان کم رنگ نشود.
  3. حساسیت زا نباشد و هیچ گونه حساسیت پوستی و تنفسی ایجاد نکند.
  4. در برابر سایش و خراشیدگی مقاوم باشد.
  5. به عنوان عایق صدا از ورود صداهای آزار دهنده جلوگیری کند.
  6. به دکوراسیون منزل تان زیبایی ببخشد.
  7. پوشاننده عیب های محیط باشد.
  8. عمر و کیفیت بالایی داشته باشد.
  9. قابلیت ترمیم داشته باشد.
  1. آماده سازی دیوار: برای اینکه بتوانید منزل یا محیط زیبایی داشته باشید باید روی دیوار را یک دست کنید تمامی سوراخ ها را پر کنید و هر کجا نیاز است دیوار را ترمیم کنید تا پس از نصب کاغذ دیواری، دیواری بدون نقص داشته باشید.
  2. هزینه بالا: هزینه بالای آن زمانی به چشم می آید که شما بخواهید هزینه آن را با هزینه نقاشی ساختمان مقایسه کنید.
  3. عدم امکان ترمیم: برخی از کاغذ دیواری ها به سادگی پاره می شوند یا رطوبت می کشند؛ و به دلایلی امکان ترمیم مجدد آن وجود ندارد.
  4. چالش های جداسازی: برخلاف نصب سریع و بی دردسر جداسازی آن کمی مشکل است و گاها از معایب استفاده از کاغذ دیواری محسوب می شود.
جدا کردن کاغذ دیواری

یکی از مزیت های استفاده از کاغذ دیواری به جای رنگ زدن جدا سازی فوری و تعویض آن بدون کثیف کاری است شما می توانید در کمترین زمان ممکن نسبت به تعویض انواع کاغذ دیواری منزل تان اقدام کنید.

  1. آب: یکی از ساده ترین روش ها برای کندن کاغذ دیواری ریختن آب روی آن است. آب به منافذ موجود در کاغذ نفوذ کرده و باعث شل شدن چسب آن و در نتیجه کندن آن می شود.
  2. مواد شیمیایی: در فروشگاه هایی که ابزار یا رنگ دارند می توانید مراجعه کنید؛ آن ها محلول هایی مخصوص برای کندن کاغذ دیواری ها دارند. مواد شیمیایی که معمولا به شکل پودری است را به همراه سرکه یا کمی آب مخلوط می کنید و بر روی کاغذ دیواری اسپری کنید. محلول به دست آمده چسب پشت کاغذ دیواری را خورده و کم کم شل می شود.
  3. بخار آب: یکی دیگر از مواردی که باعث شل شدن چسب ها و کنده شدن کاغذ دیواری می شود استفاده از بخار است. می توانید از دستگاه بخار استفاده کنید نیاز است درون آن را آب بریزید و به برق بزنید چند دقیقه اجازه دهید تا دستگاه داغ شود و بخار کند. حال بخار را روی کاغذ دیواری بکشید تا به مرور زمان چسب آن کنده شود.

هر چه در این مقاله ذکر شد همگی نکاتی بودند که شما را در انتخاب بهترین کاغذ دیواری از میان آن همه جنس و نقش یاری کند. در انتها نیز به نکاتی اشاره کردیم که اگر به آن ها عمل کنید پشیمان نخواهید شد.

  • از یک طرح برای تمامی قسمت های منزل استفاده نکنید.
  • برای دکوراسیون های کلاسیک از طرح کلاسیک و برای دکوراسیون های مدرن از طرح های مدرن استفاده کن.
  • دیوار نزدیک تلویزیون را شلوغ کار نکنید.
  • در فضاهای بزرگ از ترکیب دو طرح و نقش استفاده کنید.
  • در فضاهای کوچک از رنگ های تیره استفاده نکنید.
  • اگر سقف محیط تان کوتاه است از طرح هایی استفاده کنید که دارای خطوط عمودی باشند چرا که خطای دید ایجاد کنند و سقف را بلند تر از آنچه هست نشان دهد.
بهترین و بادوام ترین نوع کاغذ دیواری ها کدامند؟

کاغذ دیواری وینیل بهترین گزینه برای تمامی فضاها از جمله اتاق نشیمن، اتاق جلسات، آشپزخانه و … می باشد. چرا که از مقاومت بالایی برخوردار است و به راحتی تمیز می شود.

ارزان ترین جنس کاغذ دیواری ها کدام است و آیا قابل شستشو است؟

قیمت کاغذ دیواری ها به عوامل مختلفی از جمله میزان مقاومت آن و جنس آن بستگی دارد. کاغذ دیواری کاغذی نسبت به تمامی کاغذ دیواری ها قیمت کمتری دارد اما ضخامت آن کم است و باید از آن در برابر عبور رطوبت جلوگیری کنید.

پرطرفدارترین سبک کاغذ دیواری در سال اخیر کدام است؟

یکی از پرطرفدارترین انواع کاغذ دیواری مخصوصا در کلان شهرهایی مانند: تهران، کرج، تبریز و … استفاده از کاغذ دیواری با سبک مدرن است. این کاغذ دیواری ها تنوع بسیار بالایی در طرح و رنگ دارد و می تواند به شما در دیزاین دکوراسیون تان کمک به سزایی بکند؛ ضمن اینکه اگر طرح درستی را انتخاب کنید می توانید نقص های منزل تان را نیز برطرف سازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *