هتلداری

آشنایی با انواع اتاق در هتل (سینگل، دبل، توئین، تریپل و…)

انواع اتاق هتل

یکی از فاکتور ها در انتخاب هتل مورد نظر توسط مهمانان و گردشگران، نوع اتاق مناسب آن ها است. افراد ممکن است با سلایق و شرایط مختلفی به یک هتل مراجعه کنند. هتل های خوب و مدرن در تلاش هستند با استفاده از تجهیزات و امکانات مختلف، شرایط راحتی را برای اقامت مهمانان خود فراهم کنند. شاید اصطلاحاتی مانند اتاق سینگل، اتاق دبل و غیره را شنیده باشید. اما اطلاعاتی در مورد ویژگی ها، امکانات و شرایط این اتاق ها و تفاوت های آن ها با یکدیگر نداشته باشید. ما در این مطلب به معرفی انواع اتاق های موجود در هتل ها و بیان ویژگی ها و خصوصیات آن ها خواهیم پرداخت. چنانچه علاقه مند به کسب اطلاعات در این زمینه هستید، تا پایان ما را همراهی کنید.

انواع اتاق ها در هتل

اولین کاری که همه افراد در زمان برنامه ریزی برای سفر خود انجام می دهند، انتخاب هتل و رزرو اتاق است. البته امروزه این کار بسیار راحت و سریع از طریق سایت های مخصوص به هتل ها و به صورت مجازی انجام می شود. برای این کار شما باید شناخت کافی از اتاق های موجود در هتل خود داشته باشید تا بتونید انتخاب مناسبی داشته باشید. در ادامه به معرفی انواع اتاق هتل و ویژگی های آن ها می پردازیم.

اتاق سینگل

انواع اتاق هتل

سینگل در انگلیسی به معنای یک نفره، تنها و مجرد است. اتاق های سینگل در هتل ها نیز بر این اساس نام گذاری شده اند. این اتاق ها برای یک نفر مناسب بوده و معمولا متراژی در حدود 37 تا 45 متر مربع دارد. امکانات مختلفی ممکن است در این اتاق ها وجود داشته باشد؛ از قبیل تلویزیون، یخچال، حمام، وان و غیره. تعداد و میزان این امکانات رابطه مستقیمی با تعداد ستاره های هتل مورد نظر شما دارد. تمامی وسایلی که در این اتاق قرار دارند مانند وسایل یکبار مصرف، بالش هتلی و غیره به اندازه مصرف یک نفر است. این اتاق ها معمولا مورد استفاده افرادی قرار می گیرند که برای مسافرت های کاری و یا شرکت در سمینار ها و همایش ها به شهر و کشور دیگری سفر می کنند.

اتاق دو نفره دبل

همانطور که از نام این اتاق پیدا است، برای استفاده دو نفر که معمولا زوج هستند، مناسب است. در این اتاق معمولا تخت دو نفره وجود دارد. تمامی وسایل هم به اندازه دو نفر در این اتاق قرار داده شده است. تخت موجود در این اتاق در سایز کینگ یا کویین انتخاب می شود. مساحت اتاق دو نفره دبل معمولا بین 40 تا 45 متر مربع خواهد بود.

اتاق دو نفره توئین

اتاق دو نفره توئین

اتاق دو نفره توئین نیز برای استفاده دو نفر تعبیه شده است. مهمترین تفاوت آن با اتاق دو نفره دبل وجود دو تخت مجزا از هم است. این اتاق معمولا مورد استفاده افرادی قرار می گیرد که به همراه دوست یا خانواده خود به مسافرت آمده اند. این دو تخت به وسیله یک میز پاتختی از هم جدا می شوند. تمامی امکانات مانند ملحفه هتلی، بالش و حوله و غیره به اندازه دو نفر در این اتاق قرار داده شده است.

اتاق سه نفره یا تریپل

بعد از معرفی اتاق های دو نفره دبل و تویین، به معرفی اتاق سه نفر تریپل خواهیم رسید. این اتاق برای پذیرایی از سه مهمان تدارک دیده شده است. این اتاق خود به دو شکل مجزا در هتل وجود دارد. در مدل اول در اتاق تریپل یک تخت دو نفره و یک تخت تک نفره قرار داده می شود. در مدل دوم هر سه تخت به صورت مجزا از یکدیگر قرار داده شده اند. به دلیل این که این اتاق سه نفر ظرفیت دارد، معمولا دو سرویس بهداشتی در آن قرار می دهند تا استفاده افراد از آن آسان تر باشد. اتاق های سه نفره، متراژ بیشتری داشته و معمولا مورد استفاده خانواده ها قرار می گیرد.

اتاق چهار نفره یا کواد

انواع اتاق هتل

نام دیگر اتاق چهار نفره، اتاق کواد است. معمولا برای این اتاق مساحت بیشتری نسبت به سایر اتاق های هتل یعنی در حدود 70 تا 85 متر مربع در نظر می گیرند. البته بهتر است بدانید همه هتل ها اتاق کواد یا چهار نفره ندارند. پیدا کردن این اتاق به دلیل نیاز به امکانات بیشتر و به صرفه نبودن کمی مشکل است. در این اتاق ها گاها دو تخت دو نفره و یا چهار تخت یک نفره قرار داده می شود که مهمانان بر اساس شرایط خود آن ها را انتخاب می کنند.

اتاق دلوکس

یکی دیگر از انواع اتاق هتل، اتاق دلوکس است. ویژگی های این اتاق بسیار شبیه به اتاق های دبل یا اتاق کواد چهار نفره است. اما تفاوت هایی نیز با این اتاق ها دارد. از جمله این که اتاق های دلوکس، امکانات رفاهی بیشتری دارند و از اتاق های دو نفره و چهار نفره لوکس تر هستند. وجه تمایز این اتاق ها ویو و چشم انداز زیبا، دکوراسیون مدرن تر نسبت به سایر اتاق ها و مسلما قیمت بالاتر آن ها است. اتاق های دلوکس هم شامل دو نوع مختلف اتاق دلوکس سینگل و اتاق دلوکس دبل می شود. تخت هایی که در این اتاق ها قرار داده شده اند، از نوع کینگ بوده و امکاناتی مانند چای ساز، پاتختی، کمد، میز اتو، یخچال و تلویزیون در آن قرار داده شده است. ویژگی منحصر به فرد این اتاق ها برخورداری از فضای نشیمن جداگانه، کاناپه و میز برای پذیرایی است.

اتاق کانکت یا متصل

اتاق کانکت یا متصل

اتاق کانکت یکی از انواع اتاق هتل است که بیشتر مورد استفاده خانواده هایی قرار می گیرد که با فرزندان خود به مدت طولانی مسافرت می کنند. مهندسی این اتاق به گونه ای است که دو اتاق مجزا از طریق یک در به یکدیگر متصل هستند. از طرفی هر دو اتاق هم درب خروجی مجزا دارند. با این شرایط افراد برای ارتباط با یکدیگر نیاز به بیرون رفتن از اتاق و رفتن به اتاق کناری را ندارند. به راحتی می توانند از در وسط و مشترک رفت و آمد کنند. با استفاده از این اتاق والدین می توانند محل خواب و استراحت خود را از فرزندان جدا کرده و در عین حال با فرزندان خود ارتباط داشته باشند.

اتاق دابل دابل

یکی از انواع اتاق هتل، اتاق دایل دابل است. این اتاق دارای دو تخت دو نفره بوده و تا چهار نفر ظرفیت دارد. البته نوع تخت ها می تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال در برخی از اتاق ها دو تخت یک نفره و یک تخت دو نفره قرار داده شده است.

اتاق توئین هالیوود

انواع اتاق هتل

از جمله انواع اتاق هتل، اتاق توئین هالیوود است. این اتاق دارای دو تخت یک نفره و مجزا از هم بوده که از طریق یک سر تختی چوبی به هم متصل شده اند. این نوع از اتاق هتل معمولا در هتل های اقتصادی و به صرفه وجود دارد. متراژ این اتاق معمولا بین 32 تا 40 متر بوده و امکانات خوبی برای اقامت دو نفر دارد.

اتاق های کویین

اتاق های کویین همانطور که از نامشان پیدا است، دارای تخت های کویین هستند. مشخصه اصلی تخت های کویین، اندزه بزرگ آن ها است. تخت های کویین در اروپا در اندازه 198*150 تولید می شوند. در آمریکا نیز این نوع تخت ها را با اندازه های 203*150 سانتی متر تولید می کنند.

اتاق کابانا

اتاق کابانا

از جمله اتاق های لوکس و مجلل که برخی از هتل ها از آن برخوردار هستند، اتاق کابانا است. این اتاق مساحت بزرگی را در بر می گیرد. همچنین این اتاق دارای استخر خصوصی بوده، دکوراسیونی بسیار شیک و جدید، مبلمان و سرویس تخت بسیار زیبا دارد. در برخی از هتل های بزرگ امکانات دیگری مانند جکوزی، بالکن و غیره نیز به این اتاق ها اضافه شده است. با این اوصاف قیمت اجاره این اتاق ها نیز بسیار بالا بوده و به نوعی اتاقی لاکچری محسوب می شوند.

اتاق پارلر

اتاق پارلر از جمله اتاق هایی است که کمتر کسی نام آن را شنیده و یا از آن استفاده کرده است. این اتاق معمولا برای جلسات کاری، گفتگو های محرمانه و غیره استفاده می شود. اتاق پارلر دارای یک سالن بزرگ با مبلمان و میز برای پذیرایی است. در این اتاق تختی برای خوابیدن وجود ندارد. به همین دلیل بیشتر برای مقاصد تجاری و اداری مورد استفاده می گیرد.

استودیو

اتاق های استودیو از جمله انواع اتاق هتل هستند که برای دو منظور تعبیه شده اند. از این اتاق ها در طول روز برای کار و در طول شب برای استراحت می توان استفاده کرد. کاناپه موجود در این اتاق ها، قابلیت تبدیل شدن به تخت خواب را دارد. در این اتاق امکانات محدود برای زندگی مانند یخچال و گاز کوچک نیز وجود دارد.

سوئیت ها

انواع اتاق هتل

سوئیت های از جمله انواع اتاق هتل هستند که متراژی بسیار بزرگتر و بیشتر از سایر اتاق ها دارند. وسعت این اتاق ها گاهی به 70 تا 100 متر نیز می رسد. سوئیت ها خود به انواع مختلفی شامل فیستا سوئیت، سوئیت پرزیدنتال یا رویال و سوئیت دوبلکس تقسیم می شوند. هر کدام از آن ها ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند و برای مهمانانی با شرایط خاص مناسب هستند. هر سه نوع سوئیت ها امکانات رفاهی متنوعی را برای اقامت طولانی مهمانان ارائه می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *