خواب و سلامتی

راهنمای خرید بهترین تشک برای دیسک کمر

تشک دیسک کمر

یکی از مهم ترین اقلام برای خواب، تشک است. در واقع می توان گفت تشک نقش مهمی در کیفیت خواب ما دارد. شاید افراد عادی که دچار مشکل جسمی خاصی نیستند بتوانند روی هر نوع تشکی به راحتی بخوابند. اما این موضوع در خصوص افرادی که از دیسک کمر رنج می برند صحت ندارد. به همین دلیل این افراد باید در انتخاب تشک دقت زیادی به خرج دهند و محصول را از هر نظر بررسی کنند. ما در این مطلب راهنمای خرید تشک دیسک کمر را به شما عزیزان ارائه می کنیم تا بتوانید با اطمینان خاطر بیشتری تشک مناسب خودتان را خریداری کنید.

راهنمای خرید بهترین تشک برای دیسک کمر

یکی از شایع ترین عارضه های جسمی که شاهد آن هستیم، دیسک کمر است. دیسک کمر در موارد شدید حتی می تواند افراد را از انجام کارهای عادی روزانه خود بازدارد. از همین رو کسانی که دچار این عارضه هستند، باید توجه بیشتری بر سلامت خود داشته باشند و در نحوه نشستن، دراز کشیدن و خوابیدن نیز نکاتی را رعایت کنند تا فشار و آسیبی به ناحیه کمر و ستون فقرات آن ها وارد نشود.

یکی از مهم ترین کارهایی که این افراد باید حتما انجام دهند، انتخاب یک تشک مناسب است. با توجه به اهمیت این موضوع بسیاری از شرکت های تولیدکننده به صورت ویژه و اختصاصی اقدام به طراحی و تولید انواع تشک دیسک کمر کرده اند تا این گروه از افراد بتوانند با خیالی آسوده محصول مناسب خود را از بازار تهیه کرده و استفاده نمایند.

از آنجایی که نحوه خواب بیماران دیسک کمر متفاوت است و آن ها باید در زمان خواب احتیاط بیشتری کنند، لازم است در خرید تشک نکاتی را به خاطر داشته باشند. در ادامه مهم ترین نکات در خرید انواع تشک دیسک کمر را شرح خواهیم داد:

1. توجه به برند تولید کننده تشک

در خرید انواع تشک، چه تشک دیسک کمر و چه تشک های طبی فنری بهتر است حتما به برند تولید کننده آن توجه داشته باشید. معمولا در هر حوزه ای یک سری برندها مطرح و شناخته شده هستند و محصولات مرغوب تر و با کیفیت تری ارائه می دهند. از آن جایی که برای افراد دچار دیسک کمر، مسئله سلامت موضوع بسیار حیاتی و مهمی است، بهتر است در زمان خرید تشک، به سراغ برندهایی بروند که کیفیت و اصالت محصولات آن ها تضمین شده است و از هر نظر مطمئن و استاندارد طراحی شده اند.

2. توجه به نیازهای شخصی خود

خرید تشک دیسک کمر

تشک دیسک کمر از نظر طراحی و استانداردهای ساخت با تشک های معمولی تفاوت هایی دارد. اما همین محصولات هم از نظر طرح و مدل بسیار متنوع اند. بنابراین شما به عنوان خریدار تشک، باید براساس نیاز و سلیقه شخصی خود عمل کنید تا تشک کارایی لازم را برایتان داشته باشد. شما باید در زمان خرید تشک به مواردی همچون؛ عادات خواب، ابعاد تخت، وضعیت کمر و شرایط آن توجه داشته باشید و براساس این موارد اقدام به انتخاب و خرید تشک کنید.

3. بررسی دقیق تشک

در بازار انواع تشک طبی و فنری موجود است که هر کدام ویژگی ها و ساختار خاص خود را دارند. معمولا برای افرادی که دچار دیسک کمر هستند، انتخاب تشک طبی می تواند بهترین تصمیم باشد. اما تشک های فنری مرغوب و درجه یکی نیز در بازار وجود دارند که به بهبودی کمر درد های افرادی که دچار دیسک کمر هستند شایانی کرده اند.

آن چه که مهم است این موضوع می باشد که شما به عنوان خریدار، بتوانید تشک را از هر نظر بررسی و ارزیابی کنید. حالت فیزیکی، شکل ظاهری، کویل ها و فنرهای به کار رفته در تشک، عمق تشک و نوع پد تشک همگی باید به دقت بررسی شوند.

4. بهبود وضعیت ستون فقرات

بهبود وضعیت ستون فقرات

در زمان خواب علاوه بر کمر، نواحی ستون فقرات و گردن نیز باید در وضعیت پایدار و ثابتی باشند. تشک دیسک کمر باید به گونه ای باشد که علاوه بر بهبود دیسک کمر، ستون فقرات را نیز در  وضعیت ثابتی نگه دارد و به خواب بهتر و با کیفیت تر کمک کند.

بنابراین زمانی که تصمیم به خرید تشک دیسک کمر می گیرید، باید به این موضوع توجه داشته باشید که آیا تشک از انحنای ستون فقرات و تراز بودن آن حمایت خوبی دارد یا نه. اگر بعد از بیدار شدن از خواب و خروج از تخت خواب احساس درد عضلانی و گرفتگی در نواحی کمر، ستون فقرات و گردن دارید، بهتر است تشک جدیدی را برای خودتان تهیه کنید.

5. توجه به میزان سفتی تشک

یکی از نکات مهم در خرید تشک دیسک کمر، میزان نرمی یا سفتی آن است که در بهبود دیسک کمر و کیفیت خواب شما تاثیر بسزایی دارد. معمولا افراد در انتخاب تشک سفت یا نرم طبق عادات خود عمل می کنند. برخی تنها می توانند روی تشک های نرم به خوبی بخوابند و برخی دیگر تشک های سفت را ترجیح می دهند. اما در خصوص افرادی که دچار دیسک کمر هستند باید بگوییم، بیش از حد نرم یا بیش از حد سفت بودن تشک خیلی برای تان خوب نیست.

نرم بودن بیش از اندازه تشک باعث می شود تا کمر به حالت گود درون تشک فرو رود که این موضوع توازن کمر و ستون فقرات را به هم می ریزد و درد کمر را نیز تشدید می کند. سفت بودن بیش از حد تشک نیز به شکلی دیگر عارضه دیسک کمر را تشدید می کند. بنابراین بهتر است به سراغ تشکی بروید که از نظر نرمی و سفتی چیزی بین این دو باشد. یعنی نه خیلی نرم باشد و نه خیلی سفت باشد.

6. عدم انتقال ضربه و ارتعاش در تشک

ارتعاش در تشک

یکی از مواردی که باعث می شود اغلب افراد درگیر دیسک کمر حین خواب از آن رنج ببرند، ارتعاش و لرزش بیش از حد تشک است. برخی از افراد در زمان خواب عادت دارند بیش از اندازه تکان بخورند و از این پهلو به آن پهلو شوند. برخی نیز به دلیل استفاده از تخت دونفره ناچارند صدای تشک و تکان خوردن های شریک زندگی خود را تحمل کنند.

برای اینکه وضعیت کمر و ستون فقرات در زمان خواب ثابت باشد، باید به سراغ تشک هایی بروید که سیستم فنربندی آن ها از نوع منفصل باشد. سیستم فنربندی منفصل به این صورت است که هر بخش به صورت مجزا عمل می کند و عملکرد یک قسمت از تشک روی قسمت دیگر آن تاثیری نمی گذارد. بنابراین این نوع تشک ها می تواند بهترین انتخاب برای افرادی که دچار دیسک کمر هستند باشد.

7. توجه به جنس پارچه تشک

با این حال که جنس پارچه تشک به صورت مستقیم تاثیری در بهبود دیسک کمر در زمان خواب ندارد، اما با این حال در افزایش کیفیت خواب می تواند تاثیرگذار باشد. اگر پارچه تشک نرم، لطیف، ضد حساسیت و ساخته شده از الیاف طبیعی باشد، مسلما شما خواب باکیفیت تر و بهتری را تجربه خواهید کرد. اگر پارچه تشک مرغوبیت لازم را نداشته باشد، باعث می شود تا شما به هنگام خواب دچار گرما و تعریق شدید شوید که این موضوع خواب شما را برهم می زند. در صورتی که بیش از حد تعریق می کنید بهتر است از یک محافظ تشک مرغوب استفاده کنید تا مانع عبور رطوبت به درون تشک تان شوید؛ بدین صورت شما به افزایش طول عمر تشک تان نیز کمک کرده اید.

8. بهترین تشک برای دیسک کمر

در میان انواع تشک موجود در بازار، تشک های طبی مموری فوم و تشک های طبی فنری بهترین گزینه هایی برای افرادی که دچار بیماری های ستون فقرات و دیسک کمر هستند می باشد. معمولا آن دسته از افرادی که هم درگیر دیسک کمر و اضافه وزن شدید هستند باید به سراغ تشک های فنری مرغوب بروند چرا که این تشک ها در کنار پشتیبانی از بدن قابلیت تحمل وزن های بالا را دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *